جهان

کمک یک میلیارد دالری ایالات متحده به افغانستان هنوز کاسته نشده

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

با آنکه پومپئو خواسته بود کمک یک میلیارد دالر بی درنگ كاهش داده شود، وزارت دفاع آمریكا این مبلغ را از نیروهای امنیتی افغانستان هنوز نکاسته است.

آژانس خبرگذاری رویترز از قول سه منبع خبر داده است كه پنتاگون تمایلی به كاهش بودجه اعلام شده از سوی پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، نداشت و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریكا، نیز راهبرد روشن در مورد چگونگی انجام این كار ارائه نکرده بود.

در گزارش آمده است که مشخص نیست چرا این کاهش صورت نگرفته؛ آیا دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ تصمیم گرفته باشد که بودجه را کاهش ندهد؛ و یا اینکه بین وزارتهای خانه خارجه و دفاع هماهنگی درست وجود نداشته است.

گرچه کاخ سفید درین رابطه سئوالاتی را به وزارتهای دفاع و خارجه راجع نموده است، اما پاسخ واضیحی بدست نیامده است. با این حال، سخنگوی پنتاگون گفته است كه این دو وزارت بالای چگونگی اجرایی شدن کاهش متذکره كار می كنند.

یک مقام ارتش گفته است: “وزیر اسپر از تلاش های وزارت خارجه برای تشویق دولت افغانستان برای پیشبرد روند مذاکرات بین الافغانی پشتیبانی می کند.”

همچنان گزارشاتی نیز وجود دارد که گویا پنتاگون از تصمیم آقای پومپئو مبنی بر کاهش کمک یک میلیارد دالری برای افغانستان نگران است.

Trending

خروج از نسخه موبایل