خبرهای تازه

کمک ۱۲۵ میلیون دالری امریکا به نیازمندان افغان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

امریکا نزدیک به ۱۲۵ میلیون دالر به افغانستان به هدف حمایت از تلاش‌های انسان دوستانه در این کشور کمک می‌کند.

سفارت امریکا در کابل در خبرنامه ای امروز(سه‌شنبه، ۲۹ اسد) میگوید که این کمک را نیازمندان افغان به شمول بی‌جا شدگان داخلی، آسیب دیدگان جنگ و سیلاب ها و به عودت کنندگان در کشور اختصاص داده است.

امریکا در سال روان مالی تا هنوز ۱۹۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است که شاکل مهاجران افغان در کشورهای منطقه نیز میشود.

امریکا همچنان از تمامی کشورهای جهان که در حال حاضر تنها ۲۷ درصد بودجه کمک بشردوستانه سازمان ملل را تمویل میکنند نیز میخواهد که کمک های شان را افزایش دهند.

خبرنامه میگوید: “حمایت بیشتر از کل جامعه بین المللی برای تامین نیازهای فوری تعداد زیادی از افراد آسیب پذیر در افغانستان یک امر ضروری است.”

سفارت امریکا همچنان تاکید می‌ورزد که امریکا متعهد است تا از آسیب پذیرترین مردم افغانستان حمایت کند و در کنار مردم افغانستان در فداکاری آنان برای ایجاد یک افغانستان که تمام شهروندانش فرصت زندگی در صلح و عزت را داشته باشد، می‌ایستد.

در خبرنامه آمده است: “کمک بیشتر که امروز اعلام شد، به فعالیت های نجات زندگی مردم مانند تامین مواد غذایی اضطراری، تغذیه، آب آشامیدنی پاک، بهداشت ، سلامت اضطراری ، آمادگی در برابر بحران و کاهش خطرات، پناهگاه، محافظت، هماهنگی بشردوستانه و لوژستیکو موارد غیر غذایی باشد و کالاهای امدادی اختصاص داده شده است.”

همچنین از این کمک ها، در دادن هزینه های بازگشت ماجران، آموزش، معیشت و سایر تلاش ها برای ترویج ادغام طولانی مدت پناهندگان در حال بازگشت نیز استفاده خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل