Connect with us

رویداد های اخیر

کمک ۱۹۰ میلیون دالری جاپان به افغانستان

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۲, ۱۴۰۰)

جاپان در نشست رهبران گروه ۲۰ با محوریت افغانستان، اعلام کرده که ۱۹۰ میلیون دالر کمک بشردوستانه را از طریق سازمان‌های بین‌المللی، به افغانستان ارائه می‌کند.

به نقل از رسانه‌های جاپانی، کیشیدا فومیو، نخست‌وزیر جاپان در نشست فوق‌العاده گروه ۲۰ گفت که توکیو به منظور حمایت از افغانستان، ۱۹۰ میلیون دالر کمک‌های بشردوستانه از طریق سازمان‌های بین‌المللی به این کشور ارسال خواهد کرد.

کیشیدا همچنین حمله هفته گذشته به مسجدی در منطقه قندوز را محکوم و تعهد سپرد که تلاش‌های موجود را با طرف‌های ذی‌ربط در زمینه مبارزه با تروریسم افزایش خواهند داد.

نخست‌وزیر جاپان همچنان گفت که:” حفاظت از حقوق همه مردم افغانستان در این کشور حائز اهمیت است و زنان باید از حق کار و آموزش بهره‌مند باشند.”

پیش از این اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، در این نشست کمکی به ارزش یک میلیارد یورو به افغانستان و کشورهای همسایه که پناهجوی افغانستان را می‌پذیرند را اعلام کرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز بار دیگر گفت که کشورش ۶۰۰ میلیون یورو به افغانستان کمک خواهد کرد.

رویداد های اخیر

Helicopter carrying Iran’s President Raisi crashes in mountains

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

A helicopter carrying Iranian President Ebrahim Raisi and his foreign minister crashed on Sunday as it was crossing mountain terrain in heavy fog, an Iranian official told Reuters.

According to the official, rescuers were making their way to the site of the incident.

The official said the lives of Raisi and Foreign Minister Hossein Amirabdollahian were “at risk following the helicopter crash”, which happened on the way back from a visit to Iran’s border with Azerbaijan.

“We are still hopeful but information coming from the crash site is very concerning,” said the official, speaking on condition of anonymity.

The bad weather was complicating rescue efforts, the state news agency IRNA reported. The chief of staff of Iran’s army ordered all the resources of the army and the elite Revolutionary Guard to be put to use in the search and rescue operations.

This is a developing story and will be updated accordingly.

Continue Reading

رویداد های اخیر

معاون سرمنشی ملل متحد در امور سیاسی و صلح با سرپرست د افغانستان بانک دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

رزماری دیکارلو، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح با هدایت الله بدری، سرپرست د افغانستان بانک دیدار و دو طرف در مورد وضعیت اقتصادی، سکتور مالی و بانکی گفتگو کرده اند.

طبق خبرنامه د افغانستان بانک که امروز یکشنبه (۳۰ ثور) منتشر شد، آقای بدری در این دیدار گفت که تحریم‌های اعمال شده بر سکتور بانکی افغانستان از سوی کشورهای جهان بر ثبات مالی افغانستان تاثیر منفی داشته و زیان های بیشتری را متوجه مردم کرده است.

وی افزود که این تحریم‌ها قدرت توان خرید مردم را تضعیف و دسترسی بانک‌های افغانستان به سیستم های مالی و بانکی بین المللی را دچار مشکل نموده است.

به گفته وی، هرچند د افغانستان بانک توانسته است که در شرایط دشوار، مشکلات نقدینگی سکتور بانکی را بهتر مدیریت کند و پیشرفت‌هایی در این زمینه نیز حاصل شده و وضعیت روز به روز بهتر می شود؛ اما موجودیت تحریم‌های بین المللی باعث می‌شود تا برخلاف قوانین، مقررات و پالیسی‌های د افغانستان بانک، مبادلات بین المللی از مجاری غیر رسمی انجام شود.

آقای بدری تصریح کرد که د افغانستان بانک در پرتو اصول اسلامی، چارچوب قانونی و مقرراتی را برای توسعه اعطای قرضه‌های کوچک ایجاد کرده است تا مردم بتوانند با شرایط آسان، قرضه های کوچک دریافت کنند و کار های خود را توسعه دهند.

طبق خبرنامه د افغانستان بانک، معاون سرمنشی سازمان ملل متحد نقش سکتور بانکی در رشد اقتصادی را مهم خوانده و گفته است که استفاده از تجارب کشورهای جهان و تقویت سکتور خصوصی در توسعه خدمات مالی، اعطای قرضه های کوچک و تامین مالی اسلامی بسیار مهم بوده و نیاز به کار مشترک دارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر توسعه پاکستان: بیجنیگ در مورد تروریزم با کابل گفتگو کند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳۰, ۱۴۰۳)

احسان اقبال، وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان می‌گوید که اسلام آباد مایل است بیجینگ در مورد موضوع تروریزم با کابل گفتگو کند.

آقای اقبال در مصاحبه با صدای امریکا که امروز یکشنبه (۳۰ ثور) منتشر شد، اظهار کرد که پاکستان در مورد گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان که در خارج از این کشور فعالیت می‌کنند و اعمال تروریستی انجام می‌دهند، نگرانی دارد.

وی افزود: «تروریست‌هایی که حادثه اخیر را علیه کارگران چینی مرتکب شدند، نیز از افغانستان آمده‌ بودند، بنابراین من فکر می‌کنم که این مایه نگرانی است. امیدواریم که چین نیز افغانستان را متقاعد کند، زیرا افغان‌ها نیز به حکومت چین در منطقه گوش می‌دهند.»

این مقام پاکستانی تصریح کرد که در نتیجه بحران و درگیری‌های چند دهه اخیر در افغانستان، پاکستان نتوانسته است در زیربنا های خود سرمایه گذاری داشته باشد.

وی با اشاره به افغانستان گفت که پاکستان با چین توافق کرده است تا کشور ثالثی مشمول پروژه دهلیز اقتصادی چین و پاکستان شود.

این در حالی است که پیش از این امارت اسلامی اتهامات مقام‌‌های پاکستانی علیه افغانستان را در مورد حوادث امنیتی در این کشور رد کرده بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!