رویداد های اخیر

کمک ۲۶۶ میلیون دالری جدید امریکا به افغانستان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۴, ۱۴۰۰)

امریکا از کمک بشردوستانه ۲۶۶ میلیون دالری جدید به افغانستان خبر داده است.

در حالی که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان جریان دارد، این کشور امروز (جمعه، ۱۴ جوزا) به عنوان بخشی از تعهد خود در قبال افغانستان این کمک جدید را اعلام کرده است.

امریکا در حالی کمک جدیدی برای افغانستان اعلام کرده است که خشونت ها در کشور افزایش یافته و روند صلح افغانستان نیز متوقف شده است که این دو امر ترس رفتن افغانستان به سوی یک جنگ داخلی تمام عیار داخلی نیز به قدرت رسیدن طالبان پس از دو دهه، پس از خروج نیروهای خارجی را افزایش داده است.

وزارت امور خارجه امریکا در اعلامیه ای گفته است: “همچنان که ایالات متحده نظامیان خود را از افغانستان خارج می کند، تعهد ماندگار ما روشن است. ما از طریق تمام ابزارهای کامل دیپلماتیک، اقتصادی و کمک خود برای حمایت از آینده صلح آمیز و پایدار که مردم افغانستان می خواهند و شایسته آن اند، در تماس خواهیم ماند.”

در اعلامیه آمده است: “با کمک ۲۶۶ میلیون دالری جدید سقف کمک مالی امریکا به افغانستان از سال ۲۰۰۲ تا اکنون به مبلغ ۳.۹ میلیارد دالر رسیده است.

این کمک حدود ۱۸ میلیون افغان نیازمند – از جمله بیش از ۴.۸ میلیون آواره داخلی ، ۱۱۵۰۰۰ نفر از آنها فقط در جریان جنگ سال جاری از خانه های خود بی جا شده اند، را حمایت خواهد کرد.

از این مبلغ همچنان برای تهیه سرپناه، فرصت های شغلی، مراقبت های بهداشتی اولیه، مواد غذایی اضطراری، آب، خدمات بهداشتی برای مبارزه با کرونا مصرف خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل