کوید۱۹

کمک ۳۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان برای مبارزه با کرونا

Published

on

(Last Updated On: دلو ۷, ۱۳۹۹)

اتحادیه اروپا با همکاری یونیسف، بنیاد آقا خان و وزارت صحت عامه از کمک ۳۵ میلیون یورویی برای مبارزه با کرونا در افغانستان خبر داده اند.

اندریاس فون برانت سفیر اتحادیه اروپا در کابل میگوید که این کمک به ادامه ۱۴۷ میلیون یورو کمک های است که این اتحادیه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به افغانستان کرده است.

آقای برانت میگوید: “اتحادیه اروپا ۸۷۰ میلیون یورو را برای خریداری ۲ میلیاد دوز واکسین کرونا برای کشورهای با درآمد پایین یا متوسط که افغانستان هم یکی از آنهاست آماده کرده است.”

اتحادیه اروپا قرار است از چندین شرکت تولید کننده واکسین خریداری کند.

وزارت صحت عامه هم هرچند می گوید که قرار است تا کمتر از یک هفته دیگر واکسین کرونا از هند به افغانستان برسد اما از میزان موثریت این واکسین ها چیزی نمی گوید.

بشیر نور مل معین وزارت صحت عامه میگوید: “دولت هند همچنان ۵۰۰ هزار دوز واکسین را کمک می کند که به همکاری اکسفورد و هند تولید شده است و ما آن را بسیار زود شاید در یک هفته یا تا ده روز دیگر دریافت کنیم.”

در همین حال مسوول سازمان بهداشتی جهان می‌گوید که برای تطبیق و آزمایش واکسین های ضد کرونا نیاز به سرمایه گذاری های دوامدار است.

شیما سن گوپتا نماینده موقت یونسف در افغانستان میگوید: “این کمک های سخاوتمندانه اروپا به یونسف اجازه می دهد تا به گونه سریع به این موج از چالش ها که برای زنان و اطفال تاثیر سو گذاشته پاسخ دهد.”

قرار است این پروژه های کمکی دیگر نیز به حمایت اتحادیه اروپا، و به رهبری بنیاد آقاخان در ولایت های مختف افغانستان تطبیق شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل