رویداد های اخیر

کمک ۷۷ میلیون دالری امریکا برای حمایت از پناهجویان افغانستان در پاکستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۰, ۱۴۰۲)

توماس وست، نماینده خاص امریکا در امور افغانستان اعلام کرده که برای حمایت از پناهجویان افغانستان در پاکستان ۷۷ میلیون دالر به کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کمک کرده است.

آقای وست روزیک‌شنبه (۱۹ قوس) در صفحه ایکس گفته که در جریان سفرش به پاکستان با رهبری کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت دیدار و گفتگو کرده است.

نماینده خاص امریکا در امور افغانستان تاکید کرده که: «مفتخرم که ایالات متحده امسال ۷۷ میلیون دالر به کمیشنری عالی ملل متحد برای این تلاش‌ها و نُه میلیون دالر به سازمان بین‌المللی مهاجرت برای رسیدگی به زلزله‌های اخیر کمک کرده است.»

به گفته آقای وست هدف از این دیدار حمایت از شهروندان آسیب‌پذیر و آنان که در معرض خطر قرار دارند صورت گرفته است.

او همچنین در دیدار با پناهندگان افغانستان در پاکستان بر محافظت از آنان تاکید کرده است.

پیش از این نیز آقای وست در جریان سفرش به پاکستان با مقامات پاکستانی به شمول عاصم منیر، لوی درستیز، عباس جیلانی، سرپرست وزارت خارجه و آصف درانی، نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش‌ها او هدف از سفرش به پاکستان را گفتگو در باره وضعیت کلی افغانستان به ویژه روابط پاکستان با افغانستان و وضعیت مهاجران گفته بود‌.

این در حالی است که به دنبال افزایش واکنش‌های بین المللی مبنی بر اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار شهروند افغانستان اخراج شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل