ورزش

کمیته المپیک توکیو تاخیر در مسابقات المپیک تابستانی را رد کرد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۳, ۱۴۰۰)

سایکو هاشیموتو، رییس کمیتۀ تنظیم المپیک توکیو امروز (پنج شنبه ۱۳جوزا) لغو یا به تاخیر افتادن بیشتر مسابقات المپیک تابستانی را رد کرد، مگر این‌که بسیاری از تیم‌ها برای اشتراک در مسابقات به جاپان سفر نتوانند.

این در حالی است که سازمان دهندگان این مسابقات گفته اند که حدود ده هزار تن از ترس ویروس کرونا از کار داوطلبانه در این بخش دست کشیده اند.

درست پنجاه روز پیش از گشایش مسابقات المپیک توکیو، رییس کمیتۀ تنظیم المپیک توکیو می‌گوید که بازی‌ها برگزار خواهد شد، مگر این‌که به‌گفتۀ او، همه گیری ویروس کرونا مانع سفر بسیاری از تیم‌ها به توکیو شود.

او امروز به روزنامۀ ورزشی نیکان گفت که در صورتی که کشور‌های گونه‌گون وضعیت‌های بسیار جدی را تجربه کنند و هییت‌ها از بسیاری از کشورها به جاپان سفر نتوانند، مسابقات را برگزار کرده نخواهند توانست.

خانم هاشیموتو افزود که اگر این‌گونه وضعیت پیش نیاید، بازی‌ها لغو نخواهد شد.

این درحالی است که به گزارش خبرگزاری رویترز، کاتسو نوبو کاتو، رییس سکرتریت کابینه جاپان در سوم ماه جون گفت، که مشکلی جدی در برگزاری مسابقات نخواهد بود.

او افزود: “رییس اجرایی المپیک توکیو ۲۰۲۰ گفت که از میان هشتاد هزار داوطلب حدود ده هزار تن آن‌ها از سهم‌گیری در بازی‌ها خودداری کرده اند، اما از آن جایی‌که روند ساده شده و داوطلبانی هستند که به المپیک و پارالمپیک ثبت نام کرده می‌توانند، مشکل مشخصی در اجرای بازی‌ها نخواهد بود.”

قرار بود که مسابقات المپیک توکیو در سال گذشته میلادی برگزار شود، اما بنابر همه گیری ویروس کرونا به بیست و سوم ماه جولای امسال به تاخیر افتاد.

این در حالی است که جاپان با موج چهارم ویروس کرونا مقابله می‌کند و در بسیاری از بخش‌های این کشور به‌شمول توکیو وضعیت اضطراری برقرار است.

Trending

خروج از نسخه موبایل