تجارت

کمیته تنظیم تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده به کار آغاز کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۴, ۱۴۰۲)

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که کمیته تنظیم تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران عودت‌کننده از پاکستان امروز (سه‌شنبه، ۱۳قوس) آغاز به کار کرد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در مراسم افتتاح این کمیته گفته است برای تاجرانی که به کشور بازگشته‌ اند، تسهیلات در زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شده است.

به گفته آقای عزیزی، پنج سال معافیت مالی با درنظر داشت شرایط خاص، توزیع زمین در پارک‌های صنعتی کشور، توزیع نمرات جدید در کابل جدید برای تاجران ‌که به کشور بازگشت می‌کنند از سوی کمیته ایجاد تسهیلات برای تاجران و صنعت‌کاران در نظر گرفته شده است.

عزیزی افزوده است: «البته که پارک صنعتی در اکثر ولایات داریم و ما در اولین مرحله کوشش می‌کنیم که در پارک‌های صنعتی نمره‌های زمین به تمام صنعت‌کاران توزیع شود که هم گاز، برق و تمام سهولت‌ها را داشته باشد و کوشش ما این است که پارک‌های صنعتی جدید با این سهولت‌ها ایجاد کنیم.»

در همین حال، اعضای سکتور خصوصی گفته اند تسهیلاتی را که حکومت وعده می‌دهد اگر عملی شوند، تاجران زیادی به کشور بر خواهند گشت و سرمایه‌گذاری زیادی در کشور صورت خواهد گرفت.

سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن، گفت: «ایجاد کمیته برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاری ‌های مهاجرین ما که در پاکستان است یک اقدام نیک است و امارت اسلامی افغانستان باید زمینه را مساعد بسازد تا مهاجرین ما که در پاکستان سرمایه‌گذاری کرده اند به وطن خود برگردند.»

براساس آمارها، تاکنون هفتاد تن از تاجران خواسته اند تا سرمایه‌گذاری ‌های شانرا از پاکستان به افغانستان انتقال دهند.

پیش از این، مقامات ارشد امارت اسلامی در واکنش به اخراج اجباری مهاجرین از پاکستان، از تاجران افغان خواسته بودند تا سرمایه‌های شانرا به افغانستان انتقال دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل