خبرهای تازه

کمیته جهانی صلیب سرخ فعالیت هایش را در افغانستان کاهش داده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیته بین المللی صلیب سرخ  فعالیت هایش را از بهر تهدید های امنیتی در افغانستان کاهش داده است.

دست کم سی سال است که کمیته بین المللی صلیب سرخ در بخش های گوناگون افغانستان سرگرم مدد رسانی است. 

چنانکه این نهاد جهانی به تازگی اعلام کرد که در سال گذشته میلادی بیش از ۱۳۹۰۰۰ مریض در یکی از هفت مرکز اورتوپیدی مداوا  کرده اند، بیش از ۶۲۰۰۰ نفر در یکی از مراکز صحی تحت کمیته صلیب سرخ بستری اند و با ۲۶۰۰۰ تن از زندانیان از چگونگی برخورد نگهبانانش گفتگو شده است.

در همین حال، این کمیته می گوید که سال گذشته،  با ۵۰۰۰ زندانی زمینه سازی شده با فامیل شان دیدار و یا تماس تلیفونی داشته باشد، ۴۱۹ تن از زخمیان جنگ کمک های اولیه رسانیده شده است و ۵۷۰۰۰ بیجا شده جنگ کمک های اولیه رسانیده اند.

رییس نمایندگی صلیب سرخ در افغانستان می گوید که سال گذشته میلادی برایشان نهایت دشوار بوده است و از همین رو تعداد کارکنان این کمیته کاهش یافته است اما در سال پیشرو بر کمک هایشان را به افراد متهم در بند و قربانیان خشونت های مسلحانه ادامه خواهند داد.

خانم مونیکا زناریلی گفت:” سال ۲۰۱۷ همچنان برای آی سی آر سی در افغانستان، یک سال نهایت دشوار بوده است، با وجود بسته کردن دفاتر در فاریاب و کندز ما هنوز حضور کوچکتر خود را در مزار بطور یقینی هنوز حفظ نموده ایم.”

چند ماه پیش هفت کارمند صلیب سرخ را گروه های شورشی کشتند و سه تن دیگر شان را ربودند؛ از آن پس تر دفاتر این کمیته در کندز و فاریاب بسته شدن و فعالیت های شان را نیز در شمال کاهش دادند اما فعالیت هایشان در سال روان میلادی این گونه فشرده می سازد.

خانم مونیکا زناریلی افزود:” شاید با یک حضور اندک متفاوت، ما در بخشی از قیمومیت خویش درمورد مردم آسیب پذیر، زنان که سرپرستی خانواده ها را دارند، اشخاص توقیفی و فامیل های شان، معلولین و قربانیان منازعات مسلحانه، تمرکز خواهیم”

وزارت داخله در حالیکه نا امنی ها در بخش های گوناگون از افغانستان را می پذیرد، اما تاکید می ورزد که برای تامین امنیت نهاد های امداد رسان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید.

Trending

خروج از نسخه موبایل