اخبار ساحوی

کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی به گونه مستقل و بی طرف در آوردن اصلاحات عمل خواهد کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رییس اجرایی همزمان با آغاز کارکمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی  میگوید، این کمیسیون نمایشی نیست و مشخص ساختن زمان برگزاری انتخابات هم از وظایف همین کمیسیون خواهد بود.

 

اما کمیسیون مستقل انتخابات میگوید، کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی تنها نقش مشوره دهی دارد و تصمیم نهایی در باره اصلاحات را رییس جمهور خواهد گرفت.

 

نخستین گام حکومت وحدت ملی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی در اینجا برداشته شد ، کاری که باید ماه ها قبل صورت میگرفت.

 

چهره های از میان دو تیم پیشین انتخاباتی  اشرف غنی و عبدالله ، جامعه مدنی ، وزارت عدلیه و یونما ساختار این کمیسیون را تشکیل می دهند.

 

مشخص ساختن زمان برگزاری انتخابات و آوردن اصلاحات در قوانین و نهاد های انتخاباتی ، کار های اند که باید در سه ماه آینده این کمیسیون انجام دهد.

 

عبدالله عبدالله رییس اجرایی” از تعیین زمان انتخابات تا به شروع کار انتخابات همه اینها مسوولیت های است که به عهده شما است و خدا ناخواسته عدم موفقیت شما یک خساره به شما نی که برای ملت و مملکت یک خساره جران ناپزیر است”

اینکه این کمیسیون آیا تغییراتی را در نهاد های انتخاباتی به میان خواهد آورد یا خیر ، مشخص نیست.

اما اینها در آوردن هر گونه اصلاحات مستقل اند و بی طرف.

آقای عبدالله میگوید” فیصله های کمیسیون توسط کمیسیون صورت میگیرد “

 

شاه سلطان عاکفی  رییس کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی میگوید” باور ما این است که این کمیسیون بخاطر کدام شخص و یا کدام گروه و یا کدام کمیسیون دیگری کار نمی کند”

 

کمیسیون مستقل انتخابات ، نهادی که مسوولیت برگزاری و مشخص ساختن زمان برگزاری انتخابات را دارد ، میگوید، کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی نقش تصمیم گیرنده ندارد.

عزیز بختیاری عضو کمیسیون مستقل انتخابات میگوید” اینها خودشان هیچ گونه صلاحیت اجرایی ندارند تمام کار ها که بعدا اجرا میشه توسط خود جناب رییس جمهور میشه و اونجا است که باید ملاحظه شود که اصلاحات که در کمیسیون میشود در چهارچوب قانون باشد و نقض قانون صورت نگیرد”

 

اعضای کمیسیون اصلاح انتخاباتی تا زمانی که دیوان و دفتر برای کمیسیون مشخص می شود ، کار شان را در ریاست اجرایی ادامه می دهند ، دیده شود که آیا این کمیسیون خواهد توانست تا سه ماه آینده که در فرمان رییس جمهور آمده اصلاحات لازم را به میان آرند.

 

گزارشگر نصرت پارسا

 

Trending

خروج از نسخه موبایل