خبرهای تازه

کمیسیون انتخابات مرکزهای رای دهی را دوباره تعیین می کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که گام های عملی برای برگزاری انتخابات سرتاسری برداشته شده و کار شیوه های روی دست گرفته شده تا از چالش های گذشته جلوگیری صورت گیرد.

به تازه گی روند ارزیابی دو باره مرکزهای رای دهی در 34 ولایت کشور آغاز شده تا رای دهنده گان بتوانند به گونه مساویانه و سهل تر آرای شان را استعمال نمایند.

امام محمد وریماچ، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: “ارزیابی و تعیین مجدد مرکز های رای دهی آغاز شده و رهبری جدید کمیسیون انتخابات بر بنیاد تعهد برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و نیز جلوگیری از چالش های که وجود داشت انتخابات پیشرو را با شیوه جدید برگزار می کند تا قناعت نهادهای دخیل و مردم را داشته باشیم.”

بگفته مسئولان با متوازن شدن مرکزهای رای دهی و استفاده از فناوری های تازه بسیاری از چالش های روند انتخاباتی از میان برداشته خواهد شد.

کمیسیون انتخابات در حالی رایزنی در مورد بازنگری مراکز رای دهی را آغاز کرده است که تهدید های امنیتی نسبت به انتخابات گذشت بیشتر گردیده است.

وریماچ می افزاید: “از حکومت و جامعه جهانی میخواهیم و از کسانی که از حکومت خفه هستند میخواهیم تا کمیسیون مستقل انتخابات را کمک بکنند و روند ملی با اشتراک تمام مردم انجام شود و حکومت وعده کرده که با کمیسیون در بخش تامین امنیت همکاری جدی میکند و خواست ما از تمامی جریان ها و مردم این است تا در بخش تامین امنیت همکار باشند.”

کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می ورزد که در کنار تعهدات مالی این کمیسیون مصمم برای توزیع کارت های راهی دهی تازه است تا جلو تقلب و تخلف های انتخاباتی گرفته شده و تجربه های عدم مشروعیت انتخابات تکرار نشود.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل