اخبار ساحوی

کمیسیون انتخابات: نهاد های امنیتی ناگزیرند با هر قیمت ممکن، امنیت انتخابات را تامین کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات این بار به صورت جدی از نهاد های امنیتی خواست تا نا امنی ها را در قسمت تامین امنیت مراکز رأیدهی الی روز انتخابات به هر قیمتی که میشود پایان دهند.

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات تهدیدات امنیتی را بیشتر از آنچه از سوی نهاد های امنیت بیان شده است میداند و میگوید:” نهاد های امنیتی پیش از این آمار نادرست را در مورد امنیت مراکز رای دهی به این کمیسیون ارایه کرده بودند”.

این کمیسیون چالش های امنیتی را به حدی میداند که در برخی نقاط مردم قادر نیستند کارت رای دهی بگیرند.

آقای نور افزود:” ما هیچ نوع مشکل امنیتی را در افغانستان نمی پذیریم، نهاد های امنیتی باید در نزدیک به هفت ماه دیگر که به برگزاری انتخابات باقی مانده بزرگترین تمرکز خود را بالای تامین امنیت انتخابات داشته باشند”.

محمد نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله تهدیدات های امنیتی را در برگزاری انتخابات تا حدی جدی نمیداند که مردم نتوانند به مراکز رأیدهی بروند.

نگرانی ها از امنیت انتخابات زمانی جدی تر شد که کمیسیون مستقل انتخابات در نشست شورای امنیت ملی از زیر تهدید قرار داشتن بیش از نیمی از مراکز رای دهی انتقاد کرد.

با این حال گروهی در کابل به بهانه نگرانی از امنیت انتخابات، خواستار به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری تا پنج سال دیگر شدند، خواستی که کمیسیون مستقل انتخابات آن را پذیرفتنی نمیداند.

غفور احمد جاوید آگاه سیاسی به این باور است که “نباید چالش های امنیتی برای لغو و یا تاخیر انتخابات بهانه قرار گیرد”.

نگرانی های امنیتی در حالی جدی شده است که در روز های اخیر برخی جریان های سیاسی سرگرم بحث ها در مورد معرفی نامزد های شان به کارزار های انتخاباتی اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل