اخبار ساحوی

کمیسیون حقوق بشر از حکومت خواست تا با زندانیان بگرام بر اساس قوانین بین المللی برخورد نماید

Published

on

(Last Updated On: حمل ۶, ۱۳۹۲)

کمیسیون مستقل حقوق بشر و جامعه مدنی افغانستان با استقبال از واگذاری مسوولیت زندان بگرام به افغان ها، از حکومت افغانستان خواست که با زندانیان این زندان بر اساس قوانین بین المللی برخورد کند.

پس از آنکه امریکا مدیریت زندان بگرام را به دولت افغانستان واگذار کرد، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، خواست های از حکومت افغانستان مطرح کرده است.

شمس الله احمدزی رییس دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در کابل  گفت:” باید میان زندانیان مجرم و بیگناه تفکیک صورت گیرد”.

همزمان با این، شماری از فعالان جامعه مدنی از حکومت خواستار تضمین در مورد مصوونیت زندانیان بگرام اند.

تفکیک میان زندانیان بیگناه و مجرم، تکمیل دوسیه های متهمین و تامین عدالت در محاکمه این زندانیان از خواست های دیگری است که فعالان جامعه مدنی آن را مطرح میکنند.

میر احمد جوینده فعال جامعه مدنی گفت:” ضرورت است که دولت افغانستان تضمین بدهد به جامعه جهانی که تمام معیار های لازم به منظور محاکمه این افراد وجود دارد و میتواند افرادی که مجرمین خطرناک استند آزاد نشود، تا اینکه دوسیه هایشان فیصله نشود. این مسأله را باید دولت افغانستان جدی مد نظر بگیرد زیرا از یک طرف اطمینان مردم افغانستان به سیتم قضایی بیشترمیشود و از جانب دیگر جامعه جهانی مطمئن میشود که دولت افغانستان در این مورد برخورد جدی مینماید”.

همچنان کمیسیون مستقل حقوق بشر هشدار میدهد که اگر با زندانیان بدرفتاری شود و موارد حقوق بشری در زندان بگرام و دیگر زندان های کشور رعایت نشود، حمایت جهانی از حکومت افغانستان کاهش خواهد یافت.

Trending

خروج از نسخه موبایل