اخبار ساحوی

کمیسیون رسانه های انتخابات به چهار تلویزیون اخطار داد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

كميسيون رسانه های كميسيون مستقل انتخابات، چهار تلویزیون را به دلیل عدم توازن در نشر گزارش های مربوط به مبارزات انتخاباتی اخطار داده است.

این کمیسیون همچنان 7 رسانه ی دیگر را به همین دلیل توصیه کرد و هشدار داد که اگر این رسانه ها به اخطار و توصیه های آنان توجه نکنند جریمه نقدی و در نهایت به نهاد های عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

به گفته مسوولان در این نهاد شماری از رسانه های کشور بر خلاف قانون انتخابات، مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری را به گونه متوازن تحت پوشش خبری قرار نمیدهند.

رییس این کمیسیون هرچند کار رسانه ها را در کل مثبت ارزیابی کرد، اما تاکید نمود که برای تلویزیون آئینه، تلویزیون محلی باتور در شهر جوزجان، تلویزیون دعوت و رادیو تلویزیون راه فردا به دلیل عدم توازن در نشر گزارش های مربوط به مبارزات انتخاباتی اخطاریه صادر کرده اند.

این کمیسیون همچنان گفت که برای تلویزیون ملی نیز به دلیل برخورد جانبدارانه در بسیاری از ولایات، اخطاریه خواهند داد.

به گفته ی فریده نیکزاد رییس کمیسیون رسانه های کمیسیون مستقل انتخابات بیش از نود درصد پوشش خبری ویا هم پوشش مبارزات انتخاباتی از نامزدان مشخص توسط شماری از رسانه ها صورت گرفته است.

درهمین حال مسوولان درکمیسیون رسانه های انتخابات از رسانه ها خواست تا گزارش مالی مربوط به مبارزات انتخاباتی را باید هرچه زودتر به این کمیسیون ارایه کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل