1393انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات، قانون انتخابات را زیر پا میکند- فيفا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان ميگويد، کمیسیون مستقل انتخابات بارها با به تعویق انداختن اعلام نتایج انتخابات و حذف آرا بدون هماهنگی قبلی از سیستم ، شک و تردید ها را در شفاف بودن این روند سوال برانگیز میسازد.

سخنگوی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان فهیم نعیمی میگوید، درحالی که کمیسیون مستقل انتخابات تمامی نتایج اولیه را بدون در نظر داشت آرای باطل وارد سیستم میکند و بر اساس خواست کمیسیون شکایات انتخابات ارای قرنطین شده را از سیستم خارج میکند كه آشکارا قانون انتخابات را نقض میکند.

وي ميگويد، در تعریف قرنظین ارا در ماده چهارم بند هفدهم قانون انتخابات چنین آمده است:

خارج ساختن صندوق های مشکوک از روند شمارش به طور موقت الی بررسی مجدد و اتخاذ تصمیم کمیسیون انتخابات یا کمیسیون شکایات.

نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان ميگويد، در ماده ۵۸ قانون انتخابات بند دوم چنين آمده است :

کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است صندوق های قرنطین شده را در حضور ناظرین، مشاهدین، رسانه ها و نماینده های کاندیدان بررسی نماید. صندوق های قرنظین شده بعد از بررسی وارد شمارش آرا میشود و یا به دلایل موجه از شمارش آرا خارج میشود.

نور محمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات ميگويد، نامه برای قرنطین رسیده، اما هیچ گزارش از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی برای باطل کردن آرا دریافت نگرديده است.

در حالی که انتظارها برای اعلام نتایج ابتدایی انتخابات سخت تر میشود، به نظر میرسد این روند تا دو روز دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل