Connect with us

انتخابات ۹۸

کمیسیون مستقل انتخابات: “تاکنون به کمبود بودجه مواجه نشده ایم”

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، این کمیسیون تا اکنون نیاز به بودجه برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده  ندارد.

با آنکه سرنوشت از پرداخت بودجه انتخابات ریاست جمهوری روشن نیست، اما کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می‌ورزد که تا اکنون به کمبود بودجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیشرو مواجه نشده است.

ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی این کمیسیون می‌گوید: “با قلت بودجه روبرو نشدیم، روی طرح بودجه کار می کنیم که همین هفته با شرکای انتخاباتی طرح شریک ساخته شود.”

با این حال روند انتخابات از آغاز با مشکلات زیادی همراه بوده است و پس از ناکامی کمیسیون انتخابات در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان، حالا انتخابات ریاست جمهوری آزمون بزرگ دیگری در برابر این نهاد است.

اما آگاهان امور انتخابات به این باور اند که بودجه باید پیش از جدول زمان بندی انتخابات ریاست جمهوری پرداخت می شد، در حالی‌که کمیسیون انتخابات حدود یک ماه پیش جدول زمانبندی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

داوودعلی نجفی، رییس پیشین دبیر خانه این کمیسیون بیان می‌دارد: “دلیل عدم پرداخت بودجه این است که در کمیسیون باید اصلاحات آورده شود و کمیسیون‌هم علاقه ندارد، نیازاست که بودجه پرداخت شود.”

در همین حال، نهادهای ناظر بر این رو ند ملی هشدار می دهند که بدون پرداخت بودجه عملی شدن برنامه‌های عملیاتی در انتخابات نا ممکن خواهد بود.

حبیب شینواری، عضو دیدبان شفافیت افغانستان می‌گوید: “اساس همه فعالیت های کمیسیون را بودجه تشکیل می دهد که باید پرداخت شود.”

این در حالی‌ست که کمیسیون مستقل انتخابات سرگرم بررسی اسناد و مدارک نامزدان احتمالی انتخابات ریاست جمهوری پیشرو است و بر اساس جدول زمان‌بندی شانزدهم ماه دلو فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در کشور را اعلام خواهد کرد.

 

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!