1393انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات فردا نتیجه نهایی انتخابات را اعلام میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

انتظارات بلاخره به پایان رسید و مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات گفتند که فردا یکشنبه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام میکنند.

به اساس قانون انتخابات قبل اعلام نتایج نهایی، کمیسیون شکایت های انتخاباتی مسوولیت دارد تا پس از فیصله های اخیر کمیسیون انتخابات به اعترضات و شکایات درج شده در موارد انتخاباتی رسیدگی کند و به ادامه آن موارد را به کمیسیون مستقل انتخابات وضاحت بدهد که پس از آن، کمیسیون انتخابات نتیجه نهایی انتخابات اعلام بدارد.

محمدنادرمحسني سخنگوی کمیسیون شکایت انتخاباتی گفت:” مطابق به احکام قانون، کمیسیون مستقل انتخابات باید فیصله نهایی که از طرف کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی است را منحیث نتیجه نهایی انتخابات اعلام بکند.

 درهمین حال عزیزاحمد بختیاری کمیشنرکمیسیون مستقل انتخابات گفته است که کمیسیون شکایت انتخاباتی در مورد فیصله اخیر شان برای کمیسیون انتخابات وضاحت داده اند که بنابر آن نتایج انتخابات فردا اعلام میشود.

عزیز احمدبختیاری کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت:” کمیسیون مستقل انتخابات جلسه داشت و بررسی کرد که مطابق به آن کمیسیون شکایات انتخابات توضح داده بودند و مرود قناعت کمیسیون قرار گرفت و برای کمیسیون مستقل انتخابات قناعت بخش بود”.

 با این همه حال کمیسیون بلاخره تاریخ دقیق اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری را مشخص کرده و ابراز امیدواری میکند که اعلام نتایج با توافق سیاسی همگام اعلام شود.

آقای بختیاری همچنان افزود:” فردا نتیجه انتخابات اعلام خواهد شد و امیدوار استیم که در این فرصتی که است و همچنان خوشبینی های را هم که از طریق رسانه ها میشنویم بین هر دو تیم توافقات سیاسی هم صورت بگیرد که انشاالله هم زمان هردو خبر خوش برای بردم برسد”.

این در حالیست که قبل از این نماینده بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل متحد از شورای متذکره خواسته بود که با ارسال پیامی به نامزدان ریاست جمهوری افغانستان آنان را وادار به ساختن دولت وحدت ملی سازند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل