اخبار ساحوی

کمیسیون مشترک انتخابات در شصت موارد توافق کرده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پس ازچهار روز بحث و تبادل نظرها میان نمایندگان دونامزدریاست جمهوری سرانجام آنان روی شصت مورد به توافق رسیدند.

گفته شده است که این کمیسیون مشترک که بخاطر حل معضلات انتخاباتی میان هر دو نامزان تشکیل شده است در نشست روز یکشنبه روی تعیین صلاحیت های رییس جمهور، پُست اجراییوی، جایگاه اپوزیسیون و تعیین مقام های عالی رتبه بحث های تفصیلی را انجام دادند که نتایج آن خوشبینانه بوده است.

اما سخنگوی دسته انتخاباتی اصلاحات و همگرایی که عضویت این کمیسیون را دارد گفته است که هنوز هم نقاط اختلافی شدید وجود دارد و در صورتیکه روی این موارد تفاهم صورت نگیرد، همه توافق های صورت گرفته بی مفهوم خواهد بود.

سید آقا فاضل سانچارکی سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت:” تقریباً در حدود شصت مورد ما توافق کردیم و در یک تعداد مواردی که نقطه اختلاف است بحث ادامه دارد امیدوار استیم که روی آن موارد هم توافق صورت گیرد”.

به گفته آقای سانچارکی در مواردی که اختلاف وجود دارد بسیار مهم و اساس است و اگر در این موارد نتوانیم به نتیجه برسیم ممکن است مواردی را که روی آن به توافق رسیده ایم هم ضرب صفر شود.

از سوی دیگر فیض الله ذکی عضو دیگر این کمیسیون مشترک سطح توافقات و تفاههم را سازنده میخواند.

وی گفت سطح توافقات نسبت که روزهای گذشته بسیار موثر بوده که در بسیار موارد نقاط نظر مشترک شکل گرفته و در آینده خیلی نزدیک شکل عمومی موافقت نامه نهایی خواهد شد.

به اساس زمان از قبل تعیین شده این کمیسیون مشترک باید تا هشت روز دیگر کار شان را تکمیل کنند و نتیجه بحث های شان را به رهبران تیم های خود بسپارند. دیده شود که آیا کمیسیون که اساسی ترین بخش حل بن بست انتخابات به شمار میرود موفق به پایان دادن این جنجال های انتخاباتی خواهد شد یاخیر.

Trending

خروج از نسخه موبایل