اخبار ساحوی

کمیشنر کمیسیون انتخابات: یک بدنه مهم حکومت غیرقانونی است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک کمیشنر کمیسیون انتخابات با ابراز این مطلب که یک بدنه مهم حکومت غیر قانونی است می گوید، عبدالله عبدالله پیش از اعلام نتایج نهایی انتخابات، با امضا روی یک سند باخت خود را پذیرفته بود.

اگر حکومت اعلام عاجزی کند، کمیسیون مستقل انتخابات آماده است انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری را برگزار کند. در همین حال یکی از مشاوران رییس اجرایی میگوید، آنچه کمیسیون انتخابات به عنوان نتایج نهایی اعلام کرده بود، متنی بود که برایشان داده شده بود.

بن بست در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان حالا به جای کشیده که کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که اگر حکومت از دوام کار اعلام عاجزی کند، کمیسیون مستقل انتخابات، انتخابات زود هنگام را برگزار خواهد کرد.

کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات عزیز بختیاری میگوید: “احیانا اگر حکومت اعلام عجز کند و رییس جمهور بگوید در شرایط کنونی کار خود را دوام داده نمی تانم و استعفا دهد، کمیسیون موظف است که انتخابات زود هنگام را برگزار کند.”

حکومت کنونی نتیجه اعلام نتایج انتخابات است که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد، اما برخی دیدگاه ها در کمیسیون انتخابات این است که تنها برنده انتخابات اشرف غنی بود و عبدالله عبدالله پیش از اعلام نتایج انتخابات با امضا روی یک سند باخت خود را در انتخابات پذیرفته بود.

یعنی کمیسیون نتیجه برد را اعلام نکرده است.

کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات عزیز بختیاری میگوید: “قطعا آقای عبدالله باخت خود را قبول کرده بود، اگر قبول نمی کرد چرا ریاست جمهوری را به رقیب خود واگذار کرد، چرا به رییس جمهور تبریک گفت.”

مشاور رییس اجرایی سید آقا فاضل سانچارکی میگوید: “نخیر آقای عبدالله باخت خود را قبول نکرده بود، اگر بحث باخت بود باید کمیسیون خودش مستقلانه اعلام می کرد، همان متن را که کمیسیون به خوانش گرفت برایشان داده شده بود از جانب خود چیزی را اعلام نکردند.”

این اظهارات در حالی گرم شده است که دو هفته پیش کمیسیون مستقل انتخابات اواخر ماه میزان سال آینده را به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اعلام کرده بود.

کمیسیون مستقل انتخابات تا حال دست کم سه تقویم را اعلام کرده اما هیچ کدامش مورد تایید حکومت قرار نگرفته است، حالا کمیسیون میگوید، اگر تا یک ماه دیگر حکومت برای برگزاری انتخابات در میزان سال آینده آمادگی نشان ندهد، برگزاری انتخابات در سال آینده ناممکن خواهد بود.

گزارش از نصرت پارسا

Trending

خروج از نسخه موبایل