علم و تکنالوژی

کوریایی جنوبی و امریکا در پاسخ به آزمایش راکتی کوریایی شمالی هشت راکت آزمایش کردند 

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۶, ۱۴۰۱)

کوریایی جنوبی و امریکا در ساعات نخست روز دوشنبه (۱۶جوزا) در پاسخ به پرتاب مجموعه‌ای از راکت‌های بالستیک کوریایی شمالی در روز یکشنبه، هشت موشک زمین به زمین آزمایش کردند.

به نقل از رویترز خبرگزاری یونهاپ کوریایی جنوبی به نقل از اردوی این کشور اعلام کرد این عمل نمایشی از توانایی و آمادگی برای اجرای عملیات دقیق بر ضد منبع آزمایش‌های راکتی کوریایی شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی آنها است. 

یون سوک یئوی، رئیس‌جمهور کوریایی جنوبی ماه پیش وعده داد که موضع محکم‌تری در برابر کوریایی شمالی اتخاذ کند و با جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا حین دیدار ماه مه او از سئول توافق کرد که تمرین‌های مشترک نظامی و موضع بازدارنده ترکیبی آنها ارتقا پیدا کند. 

به گزارش یونهاپ نظامیان کوریایی جنوبی و امریکا در طول ۱۰ دقیقه با شروع در ساعت ۴:۴۵ صبح دوشنبه هشت راکت زمین به زمین در پاسخ به هشت راکت شلیک‌شده کوریایی شمالی در روز یکشنبه آزمایش کردند.

یک مقام وزارت دفاع کوریایی جنوبی آزمایش هشت راکت از نوع “سیستم‌های راکتی راهبردی ارتش”  را تایید کرد.

راکت‌های بالستیک کوتاه‌برد کوریایی شمالی که روز یکشنبه از ساحل شرقی این کشور به سوی دریا پرتاب شدند، احتمالا بزرگترین آزمایش منفرد این کشور در امسال است و یک روز پس از پایان تمرین‌های نظامی مشترک کوریایی جنوبی و امریکا انجام می‌شود. 

این تمرین‌های دوجانبه کوریایی جنوبی و امریکا که در آن یک ناو هواپیمابر امریکایی شرکت داشت، برای نخستین بار در بیش از چهار سال گذشته انجام می‌شود.

جاپان و امریکا نیز روز یکشنبه در پاسخ به آخرین آزمایش راکتی کوریایی شمالی یک تمرین نظامی مشترک برگزار کردند.

کوریایی شمالی که چند هفته است درگیر نخستین شیوع کووید-۱۹ در این کشور است، از تمرین‌های نظامی قبلی به عنوان نمونه‌هایی از “سیاست‌های خصمانه” واشنگتن در برابر پیونگ‌یانگ با وجود صحبت این کشور از دیپلماسی انتقاد کرده است. 

کوریایی شمالی امسال مجموعه‌ای از  راکت‌ها را پرتاب کرده است، از  راکت‌های ابرصوتی گرفته تا آزمایش بزرگترین راکت‌های بالستیک قاره‌پیمایش (ICB) که برای نخستین بار پس از حدود پنج سال انجام می‌شود.

مقامات واشنگتن و سئول همچنین اخیرا هشدار دادند که ظاهرا کوریایی شمالی آماده از سرگیری آزمایش سلاح‌های هسته‌ای‌اش برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ است. 

Trending

خروج از نسخه موبایل