Connect with us

جهان

کوریایی شمالی راکت بالستیک پرتاب کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۳, ۱۴۰۱)

اردوی کوریایی جنوبی گفته است که کوریایی شمالی یک راکت بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی جاپان پرتاب کرده است.

در اعلامیه اردوی کوریایی جنوبی آمده است:« تحلیل برد، ارتفاع و سرعت راکت در حال حاضر در حال بررسی است.»

به نقل از خبرگزاری رویترز راکت کوریایی شمالی احتمالا خارج از منطقه انحصاری اقتصادی جاپان سقوط کرده است.

این پرتاب یک روز پس از آن رخ می‌دهد که ارتش کوریایی جنوبی روز شنبه اعلام کرد کوریایی شمالی در حال انجام تحرکاتی با هدف پرتاب راکت بالستیک از زیردریایی در سواحل شرقی این کشور است.

این درحالی است که کوریایی جنوبی و امریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در تمریناتی با حضور یک کشتی طیاره‌ بردار هسته‌ای امریکا شرکت کنند.

کشتی طیاره‌ بردار “یو.اس.اس رونالد ریگان” روز گذشته با هدف شرکت در تمرینات مشترک امریکا و کوریایی جنوبی، در بنده بوسان کوریایی جنوبی داخل شد.

بر اساس این گزارش، مقامات امریکا از نزدیک در حال نظارت جدیدترین تحولات کوریایی شمالی هستند.

به گفته منابع ارتش امریکا، اخیرا نشانه هایی نیز از فعالیت‌های مربوط به آزمایش هسته‌ای از سوی کوریایی شمالی در شهر ساحلی سینپو در شمال شرقی این کشور مشاهده شده است.

درهمین حال کامالا هریس معاون رییس جمهور امریکا قرار است روز دوشنبه (۴ میزان) یک سفر چهار روزه به جاپان داشته باشد. کوریایی جنوبی نیز مقصد بعدی وی در این سفر خواهد بود.

هریس در جریان سفراش به جاپان قرار است در مراسم تشییع جنازه نخست وزیر سابق جاپان شرکت کند.

همچنین قرار است هریس روز پنجشنبه (۸ میزان) با یون سوک یئول رییس جمهور کوریایی جنوبی دیدار کند.

جهان

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری می‌کند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

دیپلمات‌ها می‌گویند که شورای امنیت سازمان روز جمعه (۳۱حمل) درباره درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد رای‌گیری می‌کند، اقدامی که انتظار می‌رود واشینگتن به عنوان متحد اصلی اسرائیل مانع تصویبش شود٬ چرا که تصویب آن به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

شورای امنیت که متشکل از ۱۵ عضو است ساعت ۳ بعدازظهر روز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد می‌دهد «کشور فلسطین به عضویت سازمان ملل پذیرفته شود» به رای خواهد گذاشت.

این پیش‌نویس قطعنامه برای تصویب به دست کم ۹ رای مثبت اعضای شورای امنیت سازمان ملل نیاز دارد در حالی که هیچ یک از پنج کشور ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین که در شورا از حق وتو برخوردارند نباید با آن مخالفت کنند.

به گفته دیپلمات‌ها، این پیش‌نویس قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است که همین امر ایالات متحده را وادار می‌کند از حق وتوی خود استفاده کند.

الجزایر که به عنوان یکی از اعضای دوره‌ای شورای امنیت پیش‌نویس این قطعنامه را آماده کرده است خواسته بود که رای‌گیری درباره آن روز پنج‌شنبه همزمان با نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه که وزرای کشورها نیز در آن حضور می‌یابند، انجام شود.

ایالات متحده تاکید کرده که تاسیس کشور مستقل فلسطین باید از طریق مذاکرات مستقیم بین طرفین انجام بگیرد و نه در سازمان ملل.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، نیز روز چهارشنبه (۲۹حمل) گفت: «اعتقاد نداریم که تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت لزوما می‌تواند ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را اجرا کنیم.»

Continue Reading

جهان

رهبران اتحادیه اروپا از تحریم‌های جدید ایران پس از حمله به اسرائیل حمایت کردند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۳۰, ۱۴۰۳)

رهبران اتحادیه اروپا در پایان نشست خود که برای بررسی نحوه پاسخگویی به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل و گسترش تحریم‌ها علیه تهران برگزار شد، از اعمال تحریم‌های بیشتر بر حکومت ایران حمایت کردند.

رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه روز چهارشنبه (۲۹حمل) در بروکسل با صدور بیاینه‌ای اعلام کردند، «اتحادیه اروپا تدابیر محدودکننده بیشتری علیه ایران اتخاذ خواهد کرد، به‌خصوص در ارتباط با طیاره‌های بدون سرنشین و راکت‌ها.»

امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه پیش از برگزاری نشست با حمایت از گسترش تحریم‌ها گفته بود، «ما طرفدار تحریم‌هایی هستیم که تمام کسانی را که در ساخت طیاره‌های بدون سرنشین و راکت‌های که در حملات هفته گذشته استفاده شده‌اند، هدف قرار دهد.»

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز پیش از مذاکرات اخیر گروه هفت گفته بود «تحریم‌ها باید علیه همه نهاد‌هایی که با طیاره‌ بدون سرنشین و راکت‌ به اسرائیل و همچنین کشتی‌های دریای سرخ حمله می‌کنند، اعمال شود.»

در شرایطی که مقام‌های اسرائیل بارها گفته‌اند این حمله مستقیم ایران تلافی خواهد شد، اتحادیه اروپا ضمن ابراز آمادگی برای افزایش تحریم‌های تهران، از اسرائیل خواسته است خویشتن‌داری به خرج دهد.

اورسولا فون در لایِن، رئیس کمیسیون عالی اتحادیه اروپا، پیشتر در روز چهارشنبه، با اشاره به سیاست‌های تهران، مسکو و پیونگ یانگ گفت که حمله ایران به اسرائیل آخرین نشانه از تلاش «اتحاد جدید اقتدارگرایان» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او که در کنفرانس دفاعی و امنیتی در بروکسل سخن می‌گفت، تصریح کرد این اتحاد درصدد آن است که نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی را از میان بردارد و دموکراسی‌ها را به نقطه شکست برساند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه پس از کنفرانس ویدئویی عاجل وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه گسترش تحریم‌های ایران را در پاسخ به حمله تهران به اسرائیل، در دستور کار دارد.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، با استقبال از رویکرد حامیان غربی اسرائیل در برابر حکومت ایران گفت، «روند مثبتی» به سمت تصویب تحریم‌های تازه علیه برنامه راکتی ایران و نیروهای نیابتی آن در خاورمیانه دیده می‌شود.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرد با گروه هفت و سایر متحدان، برای طراحی پاسخی جامع به ایران همکاری می‌کند و از تحریم‌های جدید علیه برنامه‌های راکتی و طیاره‌های بدون سرنشین تهران، همراه با تحریم‌های اضافی علیه نهادهای حامی سپاه پاسداران و وزارت دفاع خبر داد.

Continue Reading

جهان

برنامه‌ریزی امریکا و متحدانش برای تحریم‌های بیشتر ایران

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۳)

ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمله بی‌سابقه‌اش به اسرائیل برنامه‌ریزی کردند تا اسرائیل را از تشدید تنش منصرف کنند.

به گزارش رویترز، ایالات متحده و اروپا با امید به دور کردن اسرائیل از اقدامات تلافی جویانه گسترده، تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران را اعلام کردند.

هرزی هالوی، لوی درستیز اردوی اسرائیل اعلام کرده بود که پرتاب بیش از ۳۰۰ راکت، راکت کروز و طیاره بی سرنشین توسط ایران به خاک اسرائیل “با پاسخ مواجه خواهد شد” اما جزئیاتی ارائه نکرد.

یک منبع دولتی اسرائیل گفت که جلسه کابینه جنگ که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، بدون اشاره به جزئیات، به روز چهارشنبه موکول شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه راکتی و طیاره بی سرنشین ایران در روزهای آینده است و انتظار دارد که متحدانش نیز از این روند پیروی کنند.»

پیش از این، جانت یلن، وزیر مالیه امریکا گفته بود که ایالات متحده از تحریم‌ها استفاده خواهد کرد و با متحدانش همکاری خواهد کرد تا “فعالیت‌های بدخواهانه و بی ثبات کننده” ایران را مختل کند.

او در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که همه گزینه‌ها برای اخلال در «تامین مالی تروریسم» ایران روی میز است و انتظار دارد که تحریم‌های بیشتر علیه ایران به زودی اعلام شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از کنفرانس ویدئویی عاجل وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت که برخی از کشورهای عضو درخواست کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران گسترش یابد و سرویس دیپلماتیک اتحادیه کار بر روی این پیشنهاد را آغاز کند.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته است که او “یک حمله دیپلماتیک را رهبری می‌کند”، به ۳۲ کشور نامه نوشته است تا از آنها بخواهد برنامه راکتی ایران را تحریم کنند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!