Connect with us

جهان

کوریایی شمالی صدها گلوله توپ به آب‌های اطراف خود شلیک کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۷, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع کوریایی جنوبی از شلیک صدها گلوله توپ توسط اردوی کوریایی شمالی به آب‌های اطراف خود در شرق و غرب آن در صبح روز سه‌شنبه (۲۶میزان) خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش پیونگ‌یانگ حدود صد گلوله توپ به آب‌های غرب و ۱۵۰ گلوله به سمت آب‌های شرق شلیک کرده است.

شلیک شماری زیادی توپخانه‌ یک روز پس از تمرینات سالانه کوریایی جنوبی برای افزایش توانایی‌های این کشور به منظور مقابله با تهدیدهای راکتی و هسته‌ای همسایه شمالی خود انجام می‌شود.

تمرینات راکتی سئول قرار است روز شنبه پایان بابد. این کشور اخیرا تمرینات مشترکی نیز با نیروهای نظامی جاپان و امریکا انجام داده بود.

اردوی کوریایی شمالی طی هفته‌های گذشته بارها اقدام به شلیک راکت‌های بالستیک کرده که موجب نگرانی کوریایی جنوبی، جاپان و امریکا شده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا، اخیرا اعلام کرد که پیونگ‌یانگ با ادامه حرکت در این «مسیر تحریک‌آمیز» خود را منزوی‌تر کرده و گام‌هایی را که در پاسخ به این کشور برداشته می‌شود، افزایش می‌دهد.

کیم جونگ اون رهبر کوریایی شمالی، موجودیت حکومت خود را به‌دلیل افزایش همکاری‌های نظامی امریکا با کشورهای متحد واشینگتن در منطقه، در معرض «تهدید مستقیم» می‌بیند و اخیرا نیز قانون حمله هسته‌ای پیشگیرانه را برای مقابله با این «تهدیدات» تغییر داده است.

جهان

اسرائیل در حال پیش بردن طرح حمله به رفح

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

در حالی که بمباران شدید مناطقی در شمال نوار غزه، در روز چهارشنبه (پنجم ثور) به هفته‌ها آرامش نسبی در این مناطق پایان داد، دولت اسرائیل اعلام کرد که در حال پیش بردن حمله همه‌جانبه و زمینی خود به رفح است.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، گفت که اسرائیل در حال پیش بردن برنامه‌های خود برای عملیات زمینی در رفح است، اما هیچ جدول زمانی برای این حمله ارائه نکرد.

کشورهای غربی، از جمله امریکا به عنوان نزدیکترین متحد اسرائیل،از این کشور خواسته‌اند تا از حمله به رفح که بیش از نیمی از جمعیت دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه را در خود جای داده است، خودداری کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید، گفت که واشنگتن همچنان در حال گفتگو با اسرائیل در مورد رفح است و انتظار میرود مقام‌های هر دو کشور به زودی بار دیگر در دیدارهای رو در رو در این‌باره با یکدیگر مذاکره کنند.

او روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «ما گفتگوهای بسیار مفصلی داشته‌ایم تا نه تنها درباره نگرانی‌هایمان، بلکه درباره این دیدگاه که راه دیگری برای مقابله با تهدید حماس در رفح وجود دارد، صحبت کنیم.»

یک مقام ارشد دفاعی اسرائیل که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که اسرائیل آماده تخلیه غیرنظامیان قبل از حمله خود به رفح است.

او افزود:«ما ۴۰ هزار چادر خریدهایم که هر کدام میتوانند ۱۰ تا ۱۲ نفر را در خود جای دهند. تنها چیزی که باقی مانده، این است که نتانیاهو دستور بدهد.»

جیک سالیوان نیز گفت که از زمان گفتگوی بایدن و نتانیاهو در چهارم اپریل، ایالات متحده شاهد افزایش قابل توجه کمکهای رسیده به غزه و به ویژه مناطق آسیبدیده در شمال غزه بوده است.

این اظهار نظر پس از آن بیان شد که سازمان کمکی سازمان ملل، آنروا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد لاری‌های کمکی که وارد این منطقه شدهاند به بالاترین حد خود از زمان آغاز جنگ رسیده است.

در رویدادی دیگر، در مجتمع شفاخانه‌های ناصر، مرکز اصلی صحی در جنوب غزه، مقام‌ها گفتند که اجساد بیشتری را از یک گور دسته جمعی بیرون آوردهاند و مجموع اجساد به ۳۳۴ تن رسیده است.

فلسطینی‌ها می‌گویند که سربازان اسرائیلی اجساد را با بولدوزر در آنجا دفن کردند تا جنایات خود را پنهان کنند. ارتش اسرائیل این موضوع را رد میکند اگرچه میگوید که نیروهایش برخی از اجساد را پس از آزمایش، دوباره در این محل دفن کردهاند تا مطمئن شوند هیچ گروگانی در آنجا وجود ندارد.

به گفته مقام‌های صحی غزه، که تحت کنترل حماس است، در این جنگ که اکنون در هفتمین ماه خود قرار دارد، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی کشته شدهاند.

وزارت صحت غزه همچنین اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت گذشته، دست کم ۷۹ فلسطینی کشته و ۸۶ نفر زخمی شدهاند.

Continue Reading

جهان

مقام‌های کوریای شمالی در یک سفر نادر از ایران دیدن کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه رسمی کوریای شمالی روز چهارشنبه (۵ثور) در گزارشی گفته است که یک هیئت این کشور به رهبری وزیر تجارت بین‌الملل کابینه در حال بازدید از ایران است.

در این گزارش آمده است که یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی روز سه‌شنبه از پیونگ یانگ در رأس هیئتی به منظور بازدید از ایران سفر نموده است.

این خبرگزاری جزئیات بیشتر ارایه نه کرده است.

Continue Reading

جهان

برخورد دو هلیکوپتر مالیزیا با یکدیگر در هوا ۱۰ کشته بر جای گذاشت

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۳)

مقام‌های مالیزیا اعلام کرده اند که دو هلیکوپتر نیروی بحری این کشور در جریان تمرینات روز سه‌شنبه در هوا با یکدیگر برخورد نموده که از اثر آن همه ۱۰ عضو خدمه آن کشته شدند.

به گفته نیروی بحری مالیزیا، این حادثه در پایگاه بحری لوموت در ایالت غربی پراک ساعت ۹:۳۲ صبح روز سه شنبه رخ داد.

رویترز به نقل از نیروی بحری مالیزیا اعلام کرد که مرگ همه قربانیان در صحنه تایید شده و برای شناسایی به شفاخانه نظامی پایگاه بحری لوموت فرستاده شدند.

ویدیویی که در رسانه‌های محلی پخش شده، نشان می‌دهد که در هنگام پرواز چندین هلیکوپتر، بال یکی از هلیکوپترها با هلیکوپتر دیگری برخورد کرده و سقوط می‌کند.

به گزارش رویترز، نیروی بحری مالیزیا اعلام کرده که تحقیقاتی را درباره علت این حادثه انجام خواهد داد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!