علم و تکنالوژی

کوریایی شمالی موشک ضد هوایی را آزمایش کرد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۰)

خبرگزاری دولتی کوریایی شمالی گزارش داد موشک ضدهوایی عملکرد رزمی قابل توجهی داشته و شامل اداره دو سکان فرمان و سایر فناوری‌های جدید است.

تصویری در روزنامه رسمی رودونگ سینمون نیز نشان داده است که موشک روز پنجشنبه (به وقت محلی) از روی یک وسیله نقلیه پرتاب شده است.

با انتشار این خبر، وزارت دفاع سئول به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که نمی‌تواند بلافاصله آخرین پرتاب را تایید کند.

خبرگزاری رسمی کوریایی شمالی گفته این آزمایش توسط آکادمی علوم دفاعی که سازمانی برای ساخت تسلیحات نظامی است انجام شده است.

خبرگزاری رویترز نوشته به نظر می‌رسد کیم جونگ اون، رییس کوریایی شمالی در محل آزمایش این موشک حضور نداشته و به جای او، پاک جونگ چون، یکی از اعضای حزب حاکم کوریایی شمالی بر آن نظارت کرده است.

موشک‌های ضدهوایی بسیار کوچکتر از موشک‌های بالستیک هستند که کوریایی شمالی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از توسعه آن منع شده است.

نشست شورای امنیت سازمان ملل که قرار بود پنجشنبه به وقت محلی در پی آزمایش‌های موشکی جدید کوریایی شمالی برگزار شود، به تعویق افتاد.

گفته می‌شود این نشست روز امروز جمعه برگزار خواهد شد.

پیش از این نیز رسانه‌های کوریایی شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند پیونگ یانگ با موفقیت توانسته است یک موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) را در سواحل این کشور آزمایش کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل