جهان

کوریای جنوبی و امریکا نزدیک مرزهای کوریای شمالی تمرینات نظامی برگزار کردند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۴, ۱۴۰۲)

اردوی کوریای جنوبی روز پنج‌شنبه (۱۴جدی) اعلام کرد که سئول و واشنگتن، تمرینات نظامی مشترک در نزدیکی مرز با کوریای شمالی برگزار کرده‌اند تا آمادگی جنگی مشترک خود را تقویت نمایند.

نیروهای پیاده کوریای جنوبی و نیروهای ضربتی امریکا در این تمرینات مشترک حضور دارند که از ۲۹ دسامبر(۸جدی) در شهر مرزی پوچئون در ۴۶ کیلومتری شمال شرق سئول آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

اردوی کوریای جنوبی اعلام کرده است که این برنامه اولین تمرین دو کشور در سال جدید میلادی با هدف تقویت قابلیت‌های عملیاتی ترکیبی در برابر تهدیدات نظامی کوریای شمالی بود.

در این تمرینات ۱۱۰ سیستم تسلیحاتی از کوریای جنوبی و امریکا شامل تانک های K۱A۲، طیاره‌های جنگی A-۱۹، موترهای زرهی استرایکر و سیستم‌های توپخانه شرکت داشتند.

این تمرینات، حمله با هدایت دقیق طیاره‌های جنگی A-۱۰ به سمت اهداف شبیه سازی شده، پرتاب تانک های K۱A۲ و پرتاب هم زمان تانک و سیستم‌های دفاع هوایی را شبیه سازی کرد.

بر اساس همین گزارش، اردوی کوریای جنوبی این هفته تمرینات پرتاب و سایر مانورها را انجام داده که انتقاد شدید کوریای شمالی را به دنبال داشته است.

در همین حال، روز پنجشنبه، رسانه دولتی کوریای شمالی با اعلام این مطلب که کوریای جنوبی سال جدید را با اقدامات «خود تخریبی» آغاز کرد، هشدار داد که احتمال درگیری بین دو طرف در سال جاری به بالاترین حد خواهد رسید.

اردوی کوریای جنوبی اعلام کرد که نظارت بر اقدامات کوریای شمالی را برای جلوگیری از تحریکات احتمالی افزایش داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل