جهان

کوریای شمالی ۲۰۰ گلوله توپخانه به سمت جزیره مرزی در جنوب فیر کرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۵, ۱۴۰۲)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کوریای شمالی روز جمعه بیش از ۲۰۰ گلوله توپخانه را به سمت بحر در نزدیکی مرز پرتنش با کوریای جنوبی فیر کرد، در حالی که ساکنان دو جزیره کوریای جنوبی به دلیل «وضعیت» نامشخصی دستور یافتند که به دنبال پناهگاه باشند.

با این حال، یک پیام متنی برای ساکنان به «آتش افروزی بحری» اشاره کرده که توسط نیروهای کوریای جنوبی از ساعت ۳ بعد از ظهر روز جمعه انجام می‌شود.

یک مقام در جزیره یئون پیونگ، که درست در جنوب مرز بحری مورد مناقشه خط حد شمالی قرار دارد، گفت که به درخواست اردوی کوریای جنوبی دستور تخلیه برای ساکنان این جزیره صادر شده است.

اردوی کوریای جنوبی در یک نشست خبری گفت که فیر از سوی کوریای شمالی هیچ خسارت غیرنظامی یا نظامی در کوریای جنوبی نداشته است.

لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک اردوی کوریای جنوبی گفت: «این اقدامی تحریک آمیز است که تنش را تشدید و صلح در شبه جزیره کوریا را تهدید می کند.»

لی گفت که گلوله های توپخانه کوریای شمالی همگی در سمت شمالی مرز بحری فرود آمدند و افزود که اردوی کوریای جنوبی با همکاری اردوی امریکا تحرکات کوریای شمالی در امتداد سواحل خود را زیر نظر دارد.

او هشدار داد که کوریای جنوبی در پاسخ به اقدامات کوریای شمالی «اقدامات مربوطه» را اتخاذ خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل