خبرهای تازه

کووید-۱۹ از جنگ جهانی دوم بدینسو بزرگترین چالش بشمار میرود – سازمان ملل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

انتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، هشدار داده است كه شیوع ویروس کرونا،  پس از جنگ جهانی دوم، بزرگترین چالش برای جهان محسوب می گردد. به قول او، این چالش می تواند رکود اقتصادی را “که احتمالاً در ماضی قریب مثالی ندارد” ببار آورد.

این هشدار در حالیست که از اثر بندش ها در امور اقتصادی در سراسر جهان تعداد چشمگیر تجارت ها در حال تعلیق قرار دارند و با این حال، پیش بینی های شدید در مورد تاثیر اقتصادی احتمالی مبنی بر اقدامات اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا، صورت می گیرد.

از سوی دیگر، شمار مبتلایان به این ویروس و تعداد موارد مرگ و میر تایید شده در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است که در حال حاضر، در حدود ۸۸۵۲۲۱  نفر مبتلا و ۴۴۲۱۲ تن کشته در جهان ثبت گردیده است.

به اساس یک گزارش بی بی سی، شمار تلفات در ایالات متحده اکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر است که این رقم بالاتر از تعداد اعلان شده تلفات در چین، جایی که نخستین شیوع این بیماری صورت گرفت، میباشد.

طبق معلومات دانشگاه جان هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته در ایالات متحده به تعداد ۸۶۵ نفر جان خود را از دست داده اند و در حدود ۱۸۹۰۰۰ نفر در این کشور، به این ویروس مبتلا شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل