اخبار ساحوی

کیت ماینس” امریکا از انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه حمایت می کند”

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

همزمان با پیروزی مجدد بارک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، کیت ماینس نماینده ارشد ملی این کشور در زون شمال افغانستان از ادامه همکاری های واشنگتن برای تقویت دیموکراسی، و سرنگونی گروه طالبان وعده داد.

وی گفت “ما به همکاری و کار خود با افغانستان ادامه میدهیم و همزمان با افزایش تلاش های مان در زمینه تقویت دولت افغانستان و نهادینه سازی دیموکراسی در افغانستان، به سرنگونی گروه طالبان نیز ادامه میدهیم.”

به گفته وی  امریکا بیشتر تلاش میکند تا ظرف سالهای آینده روابط خود با افغانستان در سایر بخش های گوناگون گسترش دهد.”

از سوی هم این دیپلومات ارشد امریکایی در رابطه به برگزاری انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه در افغانستان تاکید میکند و میگوید که ” ما تا یکنیم سال دیگر شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان نیز خواهیم بود. انتظار ما اینست که این انتخابات بگونه شفاف، آزاد، عادلانه و همه شمول برگزار شود.”

وی همچنان تاکید میکند که امریکا و جامعه جهانی افغانستان را در زمینه راه اندازی یک انتخابات شفاف و عادلانه در سال 2014 میلادی همکاری میکند که این همکاری حمایت مالی ازین روند را نیز شامل میباشد.

این دیپلومات های امریکایی در حالی به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در افغانستان تاکید دارد که یک سال و چهار ماه دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان باقی مانده و  نگرانی ها نسبت به احتمال عدم برگزاری این روند بگونه شفاف از همین حالا بالا گرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل