رویداد های اخیر

گذرگاه مرزی تورخم هنوز هم به روی رفت و آمد مسدود است

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۶, ۱۴۰۰)

با وجود که از باز شدن گذرگاه تورخم خبرها نشر شده، اما صدها شهروند افغان با داشتن اسناد قانونی منتظر ورود به پاکستان اند.

یک شهروند افغان در این باره گفته ” ما ویزای کانادا داریم، بنابر این سعی می‌کنیم به کانادا برویم. اما نمی‌دانیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. اما چرا ما افغانستان را ترک کردیم؟ این به این دلیل بود که هیچ امنیتی در افغانستان وجود نداشت”.

در همین حال، یک گروه از دختران فوتبالیست افغانستان از نخستین کسانی استند که به پاکستان رسیده و از سوی مقام‌های پاکستانی استقبال شدند.

سردار نوید، رییس فدراسیون فوتبال پاکستان، در این باره گفت:” دولت پاکستان به آنها ویزای ۳۰ روزه داده است. در مجموع ۱۱۵ مورد تایید شده است ، اما تاکنون ما فقط ۸۱ مهمان داریم که قبلا وارد شده اند.”

صدها شهروند افغان هنوز در انتظار رفتن به پاکستان در تورخم تجمع کرده و می‌گویند که باید این گذرگاه به گونه اساسی باز شود.

حکیم، باشنده ننگرهار، در این باره گفت:” آنها می‌گویند که این تذکره و گذرنامه جعلی است. گرچه ویزا در گذرنامه من نیز وجود دارد.”

درتازه ترین مورد سرپرست، وزارت خارجه، در دیدار با سفیر پاکستان در کابل، بر سر بازگشایی مرز تورخم توافق کرده است.

از سوی هم وزیر داخله پاکستان گفته که کشور اش به کمک‌های بشری به افغانستان ادامه میدهد؛ اما ظرفیت پذیرش بیشتر پناهجویان افغان را ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل