خبرهای تازه

گراهام: با خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان حادثه۱۱سپتمبر تکرار خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

با خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، رویداد یازدهم سپتامبر تکرار خواهد شد.

لیندسی گراهام، یک عضو ارشد مجلس سنای امریکا، بار دیگر از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، هشدارمی‌دهد و می‌افزاید که این کار یک اشتباه جبران ناپذیر خواهد بود. آقای گراهام این موضوع را در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز امریکا اظهار نموده است.

آقای گراهام، اظهار می‌دارد: “زمانی که شما از کارشناسان استخباراتی ما بپرسید که برای آمریکا چه اتفاق خواهد اتفاد اگر ما تمام نیروهای مان را خارج بسازیم آن‌ها بودن کدام تردد برای ما می‌گویند که باید منتظر یک ۱۱ سپتامبر دیگر باشیم.”

در همین حال، این سناتور امریکایی، با بیان این‌که طالبان توانایی مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان را ندارد، اما تاکید می‌کند که باخروج نیروها انتظار حملات یازدهم سپتامیر را باید داشت.

آقای گراهام، می‌گوید: “اگر ما فردا آن‌جا را رها کنیم طالبان ظرفیت مراقب بودن به القاعده و داعش را ندارند. برای مبارزه با گروه‌های مانند القاعده و داعش در افغانستان نمی‌توان به طالبان اعتماد کرد.”

از سویی هم، حکومت افغانستان هم به روی دست‌گرفتن تصامیم مسئولانه درباره خروج نیروهای خارجی ازافغانستان، تأکید می‌ورزد.

امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجرائیه، می‌گوید: “در آینده هر تصمیم که گرفته می‌شود مبتنی بر واقیعت‌های موجود افغانستان خواهد بود هر تصمیم که گرفته می‌شود، تصمیم مسئولانه خواهند بود، نگرانی در این حوزه وجود ندارد.”

این گفته‌ها از سوی یک سیاست‌گر مطرح امریکایی در حالی ابراز می‌شود که منابع آگاه از دور نهم گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان در دوحه، می‌گویند که بر سر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان توافق شده است. این منابع همچنان می‌گویند که طالبان و امریکا توافق کرده‌اند تا تمامی نیروهای خارجی، در مدت پانزده تا بیست ماه از افغانستان خارج شوند.

گزارشگر: روهید اندیشمند

Trending

خروج از نسخه موبایل