رویداد های اخیر

گروه بین المللی بحران: اخراج مهاجرین از پاکستان منطقه را بی ثبات می‌سازد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۳, ۱۴۰۲)

گروه بین‌المللی بحران در تازه ترین تحقیق اش گفته است که هرچند پاکستان به دلیل مسایل امنیتی مهاجرین افغان را به گونه اجباری اخراج می‌کند اما این توجیه درست نیست و اخراج آنها می‌تواند ثبات منطقه را به خطر بیاندازد.

بربنیاد گزارش تازه این نهاد، پاکستان روندی را آغاز کرده که ممکن است میلیون‌‌ها افغان را به کشورشان بازگرداند.

در گزارش آمده است: «هر چیز اصولی دارد. مطابق میکانیزم‌های جهانی، مهاجرت و بود و باش در کشور دیگر حق و حقوقی برای خود دارد. یکی از این حقوق این است زمانی که مهاجرین به کشور خود شان برگشت می‌کنند باید امکانات برای آنان فراهم شود. در افغانستان بدبختانه در کنار مشکلات اقتصادی، مردم با فقر روبه‌رو خواهند شد زیرا در افغانستان برای نسل جوان زمینه کار و مصروفیت وجود ندارد.»

گروه بین المللی بحران همچنان از هر دو جانب افغانستان و پاکستان خواسته که در بخش برگشتاندن افغان‌های مهاجر به گونه تدریجی با هم توافق کنند.

این گروه از کمک‌ کنندگان جهانی نیز خواسته است که به همکاری کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از افغان‌های مهاجر حمایت مالی و تخنیکی کنند.

امارت اسلامی اما اخراج مهاجرین را یک ابزار فشار پاکستان می‌داند و می‌گوید که این موضوع قابل مدیریت است و بازگشت مهاجرین منجر به بی ثباتی در منطقه نخواهد شد.

گروه بین‌المللی بحران یک سازمان غیردولتی است که در سال ۱۹۹۵ بنیانگذاری شد. این سازمان در زمینه مناقشات خشونت بار تحقیق میدانی انجام می‌دهد و به منظور جلوگیری از بحران ها پیشنهاد هایی را هم مطرح می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل