Connect with us

تجارت

گزارش: بانک جهانی پیشنهاد انتقال ۶۰۰ میلیون دالر به افغانستان را تایید کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: دلو ۳۰, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع  گزارش کرده است که بانک جهانی پیشنهادی را منظور کرده بر اساس آن از پول منجمد شده افغانستان ۶۰۰ میلیون دالر برای رسیدگی به بحران اقتصادی و آموزشی به این کشور انتقال یابد.

این درحالی است که بیش از یک میلیارد دالر پول صندوق امانت بازسازی افغانستان در بانک جهانی منجمد شده است.

بر اساس گزارش رویترز هیات بانک جهانی قرار است این پیشنهاد را به تاریخ اول ماه مارچ بررسی کرده و تصمیم نهایی را در مورد پرداخت این پول اتخاذ کند.

در حال حاضر، بانک جهانی مدیریت صندوق امانت بازسازی افغانستان را بر عهده دارد و در صورت تصویب، این پول‌ها به ادارات مختلف سازمان ملل متحد از جمله صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (UNICEF) و سازمان غذایی و زارعت انتقال داده خواهد شد تا به مشکل اقتصادی این کشور رسیدگی شود.

قبل از این، بانک جهانی به تاریخ ۱۰ دیسمبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که تمویل کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان توافق کردند که ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده به برنامه جهانی غذا و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال برای فراهم‌آوری برنامه‌های غذایی و صحی در افغانستان انتقال ‌یابد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که انتونیو گوترش، سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد ماه گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ۱.۲ میلیارد دالر باقی‌مانده را برای کمک به مردم افغانستان آزاد کند.

جو بایدن رییس جمهور امریکا قبل از این با امضای یک فرمان اجرایی برخی از دارایی‌های افغانستان به قربانیان حملات یازدهم سپتمبر اختصاص داد که با واکنش‌های تند داخلی و خارجی روبرو شد.

تجارت

علاقمندی روسیه به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم روز چهارشنبه (۲جوزا) با یوری پیاتکین، رییس شرکت یوکی سایبری روسیه و نماینده اتحادیه تاجران سایبریا و شرکای افغان آن‌ها دیدار کرد.

وزارت معادن و پترولیم می‌گوید، رییس شرکت یوکی سایبری روسی در این دیدار گفته است، می‌خواهد روی معادن نفت و گاز افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

در همین حال سرپرست وزارت معادن و پترولیم، با استقبال از علاقه‌مندی این تاجران گفته است، وزارت معادن و پترولیم آماده هر نوع همکاری در زمینه فراهم کردن سهولت‌ها به تاجران است.

Continue Reading

تجارت

بودجه مالی سال ۱۴۰۳ بعد از بررسی همه جانبه توشیح شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۳)

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که بودجه ملی سال مالی ۱۴۰۳ هجری شمسی از سوی رهبر امارت اسلامی افغانستان توشیح شد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در صفحه‌ای ایکس‌اش نوشته است: «بودجه مالی سال ۱۴۰۳ هجری شمسی از طرف رهبر امارت اسلامی افغانستان بعد از برسی همه جانبه توشیح شد.»

مجاهد می‌افزاید که در بودجه ملی سال مالی جاری، نیازمندی‌ها و اولویت‌های مردم به گونه گسترده در نظر گرفته شده و همچنان بودجه ملی امسال نیز مانند سال گذشته از عواید ملی کشور تهیه شده است.

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان هم‌چنان بیان داشت که وزارت مالیه کشور، مانند گذشته، بودجه ملی امسال را هم در سیستم مالی جابجا و به بخش‌های (عادی و انکشافی) سال مالی جاری، با درنظر داشت شفافیت کامل رسیدگی خواهد کرد.

Continue Reading

تجارت

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون صدر اعظم روسیه دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۸, ۱۴۰۳)

نور الدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با الیکسی اوورچوک، معاون صدر اعظم روسیه در امور همکاری‌های بین المللی، سرگئی پاولوف، رئیس عمومی خط آهن روسیه، و دیمیتری زفیریف، معاون وزارت ترانسپورت روسیه دیدار کرده است.

طبق خبرنامه وزارت صنعت و تجارت که امروز (جمعه) منتشر شد، در این دیدار دو طرف در مورد افزایش و بیلانس تجارت دو جانبه، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغانستان، سرمایه گذاری روسیه در پروژه های معادن و بند های آبی افغانستان، و سهم افغانستان در دهلیز ترانسپورتی بین‌المللی شمال-جنوب گفتگو کردند.

آنان همچنان در باره کاهش هزینه انتقالات اموال از طریق خط آهن روسیه، رفع مالیه صادراتی بر مواد اولیه، ترتیب و تنظیم سفر هیات به بندر های استراخان و مخاچکالا و برگزاری کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه تولیدات و محصولات افغانستان در مسکو بحث نموده و در زمینه توافقات نیز صورت گرفت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!