اخبار ساحوی

گزارش: طالبان در حمله بر مقام ولایت قندز احتمالا از پهپاد استفاده کرده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۲, ۱۳۹۹)

نیویورک تایمز گزارش کرده است که احتمالا حمله روز گذشته بر محوطه ساختمان مقام ولایت قندز توسط پهپاد صورت گرفته است.

مقام های محلی به نیویورک تایمز گفته اند که میدان والیبال نگهبانان والی قندز مورد حمله قرار گرفت که در نتیجه چهار محافظ کشته و هشت تن دیگر زخم برداشتند.

غلام ربانی ربانی، عضو شورای ولایتی قندز گفته است: “وقتی محافظان والی قندز در مهمان‌سرای والی مشغول بازی والیبال بودند، انفجار در میان آنها رخ داد افتاد.”

 آقای ربانی افزود که مشخص نیست که انفجار در اثر برخورد گلوله هاوان بوده و یا هم توسط هواپیمای بدون سرنشین صورت گرفته است.”

فضل کریم ایماق ، نماینده مجلس از قندز در صفحه فیس بوک خود گفته است که این “یک روش جدید حمله” را نشان می دهد اما در مورد اینکه آیا هواپیمای بدون سرنشین آن را انجام داده است چیزی نگفته است.

نیویورک تایمز گفته است که طالبان در این مورد ابراز نظر نکرده است.

طالبان در سال های پسین از پهپادهای کوچک تنها برای فیلمبرداری از حملات شان برای اهداف تبلیغاتی و نیز کشف استفاده میکرده اند.

اما به گفته مقامات امریکایی، موارد گزارش نشده ای از دستگاه های کنترل از راه دور برای پرتاب مهمات وجود داشته است؛ روشی که در گذشته توسط داعش در عراق و سوریه کار گرفته میشد

مقامات در قندز گفته اند که پهپاد های کوچک طالبان که برای نظارت استفاده می شوند، اغلب در آسمان این ولایت دیده می شوند. در ماه مارچ، نیروهای افغان ادعا كردند كه یكی از این پهپادها را سقوط دادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل