رویداد های اخیر

گزارش: پاکستان گذرگاه چمن- سپین بولدک را برای موترهای باربری باز کرد

Published

on

(Last Updated On: اسد ۵, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که پاکستان روز گذشته (دوشنبه، ۴ اسد) گذرگاه چمن- سپین بولدک را که اکنون تحت تصرف طالبان است باز کرده و به بیشتر از صد واسطه باربری اجازه دخول به افغانستان داده است.

این در حالی است که گذرگاه چمن-سپین بولدک در اوایل ماه روان میلادی از بهر درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسدود شده بود.

عارف کاکر، یک مقام ارشد گمرک چمن به رویترز گفته که:” پاکستان امروز مرزاش با افغانستان را در منطقه چمن باز کرده و تجارت و ترانزیت را که یک ماه متوقف شده بود از سرگرفته است.”

کارکر گفته که این گذرگاه شش روز در هفته باز خواهد بود.

درهمین حال، دو مقام گمرگ پاکستان، به شرط افشا نشدن اسم شان به رویترز گفته که سپین بولدک و شهرک سرحدی ویش تاکنون تحت تصرف طالبان است و آنها نمی‌دانند که چه کسی اموال را تخلیه می‌کنند.

رویترز افروده که مقام‌های پاکستانی تحت فشار بازرگانان بودند تا اجازه دهند اموال شان به افغانستان وارد شوند.

تاکنون وزارت داخله و وزارت مالیه افغانستان و همچنان طالبان در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

این در حالی است که قبل از این جنرال کنت مککینزی، فرمانده ستاد مرکزی ایالات متحده امریکا، که از حضور نیروهای امریکایی در افغانستان نظارت می‌کند گفته بود که حکومت تلاش میکند تا بندر سپین بولدک را دوباره تصرف کند.

در این اواخر روابط اسلام آباد و کابل روی ربوده شدن سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغان در پاکستان با تیره‌گی روبرو شده است.

در کنار این مقام‌های افغان از پاکستان انتقاد می‌کنند که از طالبان حمایت مالی و نظامی میکند، اما پاکستان این ادعاها ار رد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل