رویداد های اخیر

گزارش: پنج کارمند شبکه‌های مخابراتی در پاکستان نجات داده شدند

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۲۵, ۱۴۰۰)

ارتش پاکستان امروز (جمعه،  ۲۵ سرطان ) در یک اعلامیه می‌گوید که در نتیجه عملیات نظامی پنج کارمند شبکه‌های مخابراتی را که ماه گذشته در نزدیک مرز با افغانستان ربوده شده بودند نجات داده اند.

به گفته ارتش پاکستان دراین عملیات دو سرباز نیز کشته شده اند. 

تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت ربودن ۱۶تن را که به تاریخ ۲۶ جون درحال نصب یک آنتن تیلیفون در منطقه قبایل کورم بودند، به عهده نگرفت.

بعدأ ده تن از این کارمندان آزاد شدند، اما یک تن شان سر بریده شد و شورشیان برای رهایی پنج تن دیگر خواستار پول شدند. 

در همین حال، این گزارش افزوده که در این اواخر فعالیت‌های طالبان پاکستانی در مرز شمال غربی آن کشور با افغانستان افزایش یافته است.

ارتش پاکستان در این باره گفته است:” نیروهای امنیتی برای رهایی این پنج تن ربوده شده عملیات نظامی را با وجود هوایی نامناسب راه اندازی کردند.”

مقام‌های پاکستانی می‌گویند که جنگجویان پاکستانی یک سری حملات به نیروهای امنیتی پاکستان، مقام‌های دولتی و همچنین آدم ربایی و زورگیری پول را آغاز کرده اند.

این درحالی است که به تاریخ ۵ جولای سه سرباز پاکستانی درنتیجه حمله شبه نظامیان پاکستانی به یک ایست بازرسی در نزدیکی مرز با افغانستان کشته شدند و تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حمله را به عهده گرفتند. 

پاکستان گفته است که شبه نظامیان پاکستانی می‌توانند از رشد بی‌ثباتی در افغانستان سوء استفاده کرده و آزادانه در امتداد مرز فعالیت کنند.

اما افغانستان سال‌ها است که ارتش پاکستان را به حمایت پنهانی از طالبان افغانستان متهم کرده است. 

پاکستان این موضوع را انکار می‌کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل