جهان

گزارش: کوریایی شمالی توانایی تولید یورانیوم بیشتر را دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۳, ۱۴۰۰)

یک گزارش حاکی از توانمندی کوریایی شمالی در تولید یورانیوم غنی‌شده بیشتر است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس تحقیقی که از سوی دانشگاه استنفورد منتشر شده کوریایی شمالی تنها از یک مرکز خود قادر است همه یورانیوم موردنیاز برای تولید همه بمب‌های اتمی خود را به دست آورد.

به اساس این گزارش این مرکز، پیونگ سان نام دارد.

تصاویر ماهواره‌ای که از فعالیت‌های این مرکز منتشر شده نشان می‌دهد که کوریایی شمالی بسیار بیشتر از سطح کنونی قادر به تولید یورانیوم غنی شده به منظور تولید بمب اتمی است.

دراین گزارش همچنان آمده است که کوریایی شمالی برای تولید بمب بیشتر نیاز به یورانیوم غنی شده از نقاط دیگر ندارد و قادر است همه یورانیوم خود را از مرکز پیونگ سان تهیه نماید.

براساس گزارشی که ماه گذشته میلادی در نشریه “Science & Global Security” منتشر شد، کوریایی شمالی احتمالا قادر به افزایش تولید خود است و برای تولید یورانیوم نیازی به مرکز دیگری ندارد.

این مطالعه در حالی منتشر شده است که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد پیونگ یانگ در حال توسعه راکتور هسته‌ای یونگ بیون است که به گفته تحلیلگران ممکن است برای تولید یورانیوم با کیفیت نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است مرکز پیونگ سان و معدن نزدیک آن تنها مرکز اعلام شده کوریایی شمالی برای غنی سازی است و مشخص نیست این کشور معدن یا مرکز دیگری دارد یا خیر.

Trending

خروج از نسخه موبایل