خبرهای تازه

گشایش نخستین مرکز واحد طی مراحل گمرگی در میدان هوایی کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نخستین مرکز واحد طی مراحل گمرکی در میدان هوایی کابل گشایش یافت.

گشایش این مرکز به بازرگانان افغان کمک می کند که از کاغذ پرانی در ادارات گوناگون رهایی یافته و اموال صارداتی شان را به گونه ی منسجم در این مرکز طی مراحل کنند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت که در گشایش این دفتر اشتراک کرده است می گوید که  حکومت در کار افزایش صادرات به بیرون از کشور ناکام بوده است. با این حال آقای عبدالله ایجاد این مرکز برای تقویت صادرات و بازاریابی موثر می داند.

وی گفت: ” در عمل موانع بیوکراتیک زیاد در راستای تجارت وجود داشته است و هم چنان این را باید قبول کنیم که ما نتوانستیم از ظرفیت که داشتیم برای افزایش صادارت استفاده کنیم .”

سفیر امریکا در کابل، اما از همکاری های کشورش برای دست یابی بازرگانان افغانستان به بازار های جهانی سخن می زند.

آقای جان باس اظهار داشت:” محصولات افغانستان در بازار های جهانی به گونه قاچاق و بدون نام می رود اما این دریچه واحد هم سبب ایجاد کار شده و هم تصویر زیبایی از محصولات افغانستان را در بازار های جهانی معرفی می کند و این بهترین پاسخ به خشونت ها در این کشور است .”

در همین حال، اتاق تجارت برای سهولت بیشتر بازرگانان خواهان گشایش این مراکز برای اموال صادارتی از راه زمین است .

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت گفت: “هنوز هم مشکل پیش روی تاجران افغان است اما ما از حکومت می خواهیم که بر تعهدات خود عمل کند و سهولت های زیاد را به میان آورد .”

وصل ساختن افغانستان به بازار های جهانی از تعهدات حکومت وحدت ملی به شمار می رود که تا اینجای کار گشایش دهلیز هوایی میان افغانستان و هند  و گشایش بندر چابهار از مهمترین تلاش های حکومت گفته می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل