اخبار ساحوی

گفتمان سیاسی در کندهار به هدف «فشار آوردن» بر حکومت برگزار می شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از جریان های سیاسی کشور می گویند، گفتمان کندهار زیر نام تفاهم ملی به هدف آوردن فشار بر حکومت وحدت ملی برگزار می شود. 

هفتاد عضو مجلس نمایندگان، اعضای جمعیت اسلامی، محور مردم ، ایتلاف برای نجات افغانستان، جبهه نوین ملی و چندین جریان سیاسی و سیاست گران به کندهار آمده اند تا تصویر این گفتمان باشند اما شرکت عطا محمد نور و اسماعیل خان در این نشست تاکنون نهایی نشده است.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان گفت:” سیاسیون مختلف جمع می شوند جلسه حتمن برگزار می شود، به دلیل مولود شریف تاخیر امده است مهمان ها همه حاضر می شوند و در مورد اینده افغانستان تصامیم مهم گرفته خواهد شد.”

 هدف از گفتمان کندهار، آوردن فشار بر حکومت وحدت ملی پنداشته می شود تا از یک سو در چهره های حکومتی تغییر آید و از سوی دیگر مسیر غیر از برنامه دولت برای ثبات افغانستان دنبال شود.

بشیر احمد ته ینج، عضو ایتلاف برای نجات افغانستان گفت:” باید در برابر خواست های ما تمکین کنند نه باید کسی را از حکومت بیرون برانند و دو سه نفر در مورد سرنوشت افغانستان همیشه تصمیم بگیرند.”

جریان ها و چهره های سیاسی که به کندهار آمده اند، همه از منتقدان سخت گوش حکومت وحدت ملی اند اما می گویند تصمیم های کلان می گیرند اما پایان کار حکومت پیش از زمان قانونی آن، در تصمیم گیری گفتمان کندهار شامل نخواهد بود.

عبدالودود پیمان، نماینده مردم کندز در مجلس نماینده گان گفت اظهار داشت:”ما نمی خواهیم که کار حکومت را پایان دهیم و بعدش حکومت بگوید وکیلان پارلمان مانع برنامه های ما شدند باید تا پایان دوره کاری شان ادامه بدهند.”

نشست گفتمان کندهار قراراست به روز جمعه برگزار شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل