رویداد های اخیر

گفتگوی خلیلزاد با قطری‌ها و طالبان در مورد فرصت‌های توسعه اقتصادی در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان و مقام های قطر در مورد امکان سرمایه گذاری مشترک در پروژه های افغانستان برای “تحکیم صلح و رفاه منطقه ای” گفتگو کرده اند.

آقای خلیل‌زاد در یک رشته تویت‌هایی نگاشته است که او و آدام بوهلر،مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه بین‌المللی امریکا با مقام‌های بخش سرمایه‌گذاری کشور قطر، در دوحه گفتگو کرده اند.

آقای خلیلزاد گفته است: ” برای تقویت سرمایه‌گذاری در افغانستان با شریکان همفکر، یک ظرفیت واقعی وجود دارد.”

 

فرستاده ویژه امریکا روز پنج شنبه هفته گذشته با ملا برادر معاون گروه طالبان نیز در دوحه دیدار کرده است. سخنگوی طالبان در بیانیه ای گفته است که دو طرف در مورد روند صلح، رهایی هرچه زود تر زندانیان و آغاز مذاکرات میان افغان‌ها تبادل نظر کرده اند.

آقای خلیلزاد افزوده است: ” ما تاکید کردیم که فرصت‌های توسعه اقتصادی به دنبال صلح پایدار خواهد بود. ما توافق کردیم که برنامه‌های توسعه‌ای برای پشتیبانی از صلح هرگز به این زودی‌ها شروع نمی‌شود، و پیش فرض ما این بود که دو طرف می‌توانند موانع نهایی را از راه گفتگوهای میان افغانان بردارند.”

وی علاوه کرده است که، طالبان می‌دانند که تمام مردم افغانستان باید به منظور جلب سرمایه گذاری مورد نیاز در آینده افغانستان مصالحه کنند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل