رویداد های اخیر

گفتگوی هیات های حکومت و طالبان روی آجندای مذاکرات میان افغانان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۶, ۱۳۹۹)

کمیته مشترک مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه برای دومین روز روی تعین اجندا رایزنی کردند.

منابع می گویند که در دومین نشست کمیته مشترک هردو هیات، اولویت های شان برای اجندا را روی میز گذاشته اند.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح میگوید: “این نشست ها ادامه می یابد، هیات مذاکره کننده جمهوریت به حمایت قوی برای رسیدن به صلح پایدار تلاش میکنند”.

فریدون خوزون سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی نیز میگوید: ” امروز روشن خواهد شد که اولویت های دوطرف چه است، برای ما آتش بس مهم است.  “

همزمان زلمی خلیلزاد فرستاده امریکا برای صلح افغانستان در سفرش به دوحه با ملابرادر و برخی اعضای هیات مذاکره کننده طالبان درباره رهایی زندانیان طالبان، روند صلح و کاهش خشونت ها گفتگو کرده است.

در همین حال حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در نشست راه حل مشکلات آسیای میانه در بحرین می‌گوید، در نظامی که قرار است پس از توافق روی کار بیاید، به شمول طالبان همه احزاب در آن سهم خواهند داشت.

آقای محب مشاور شورای امنیت ملی میگوید: “حکومت افغانستان در حال گفتگو با طالبان برای یافتن راه حل سیاسی و شمولیت طالبان در حکومت است. ما ممکن بتوانیم سیستمی را ایجاد کنیم که در آن همه افغان‌ها خود را ببینند و در چوکات نظامی که ما خواهیم ساخت از افکار آنها نمایندگی خواهد شد.”

گفته شده که آتش بس، نوع نظام آینده، رهایی زندانیان و بیرون ساختن نام‌های رهبران طالبان از فهرست سیاه از موضوعات مهم در اجندای مذاکرات میان دو طرف مذاکره کننده در دوحه باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل