رویداد های اخیر

گفتگوی وزیر خارجه پاکستان با رییس جمهور ایران در مورد افغانستان

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۵, ۱۴۰۰)

وزارت امور خارجه پاکستان میگوید که شاه محمود قریشی، وزیر خارجه آن کشور به ایران سفر کرده و در باره تحولات اخیر در افغانستان با مقام‌های ارشد ایرانی گفتگو کرده است.

این در حالی است که آقای قریشی به چندین کشور هم مرز با افغانستان سفر کرده و در باره افغانستان با مقام‌های آن کشورها دیدار و گفتگو کرده است.

درهمین حال مشاور امنیت ملی پاکستان تاکید می ورزد که نظام آینده در افغانستان باید یک حکومت معتدل و فراگیر باشد.

معید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، در این باره گفت:” ما باید صبور باشیم و به طالبان فضا بدهیم ، ممکن است طالبان منطقی تر باشند، بنابر این ، بیایید سعی کنیم ببینیم چه کاری می توان انجام داد و پیام پاکستان دقیقاً پیام انگلستان و دیگران است. یک دولت فراگیر باشد باید از حقوق محافظت شود و یک مدل حکومتی معتدل وجود داشته باشد”.

 هرچند، چگونگی روابط پاکستان با طالبان همواره بحث بر انگیز بوده، اما طالبان میگوید که در دولتی که آنان تشکیل خواهد داد، روابط نیک، بر بنیاد منافع ملی، جز مهم سیاست‌های شان خواهد بود.

سهیل  شاهین،  سخنگوی  دفتر سیاسی طالبان، در این باره گفت:” سیاست خارجی ما این است که ما می‌خواهیم روابط خوبی با همسایگان ، کشورهای منطقه و جهان داشته باشیم. ما از سرمایه گذاری در افغانستان و بسیاری از زمینه‌ها استقبال می‌کنیم. افغانستان به همکاری آنها نیاز دارد. ثانیا، ما نمی‌خواهیم افغانستان زمینه رقابت باشد. اما زمینه همکاری همه کشورها است. “

این درحالی است که تاکنون حکومت در افغانستان شکل نگرفته، اما منابع به آریانانیوز تایید میکنند که افغانستان توسط یک شورای ۱۲ نفری رهبری خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل