اخبار ساحوی

گلاب منگل هنور هم از تفاهم نامه میان دولت و باشنده گان دند غوری دفاع میکند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبایل اکنون هم از تفاهمنامه ای دفاع می کند که میان مسوولان دولتی و باشنده گان منطقه ی دند غوری صورت گرفته بود. بر اساس آن تفاهمنامه نیروهای حکومت و طالبان در منطقه یکدیگر را هدف قرار نمی دادند.

اما برخی از باشنده گان ولایت بغلان به این باور اند که همان تفاهمنامه زمینه ی درگیری های کنونی را در دند غوری بغلان مساعد ساخته است. چند ماه پیش وزیر سرحدات،  اقوام و قبایل در راس یک هیات در منطقه ی دند غوری بغلان تفاهمنامه ای را با نماینده گان باشنده گان این منطقه امضا کرد تا امنیت تامین شود.

بر اساس این تفاهمنامه نیروهای دولتی باید عملیات را در منطقه انجام نمیدادند و طالبان نیز ساحه را ترک می کردند. باشنده گان بغلان جنگ کنونی بغلان را پیامد همان تفاهمنامه می دانند. اما محمد گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبایل اکنون هم از موقف خود در این مورد دفاع می کند. به گفته ی وی پیش از فسخ تفاهمنامه در منطقه امنیت تامین بود.

وزیر سرحدات، اقوام و قبایل محمد گلاب منگل میگوید: “پس از آنکه تخلفات صورت گرفت و فعالیت مخالفان مسلح دولت آغاز شد اکنون در منطقه جنگ است. اکنون درگیری جریان دارد آرزو دارم که پس از جنگ صلح تامین شود.”

حدود یک هفته می شود که در دند غوری بغلان عملیات آغاز شده و گفته می شود پیشروی قابل ملاحظه ای تا حال صورت نگرفته است. گزارش ها میرساند که ده ها خانواده در این فصل سرما از این منطقه بیجا شده اند.

 

 

Trending

خروج از نسخه موبایل