اخبار ویژه

گوترش پیش از سفر به مسکو و کی‌یف به ترکیه می‌رود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۴, ۱۴۰۱)

به نقل از خبرگزار رویترز، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده است که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان هفته جاری پیش از سفر به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و سپس اوکراین برای گفتگو با رئیس‌جمهور ولادیمیر زلنسکی، از انقره بازدید خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است گوترش روز دوشنبه (۲۵ اپریل) به پایتخت ترکیه سفر خواهد کرد و در آنجا مورد استقبال رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قرار خواهد گرفت.

پیش ازاین مارتین گریفیتس، مسئول کمک‌های سازمان ملل متحد، گفته بود ترکیه میزبان ارزشمندی برای گفتگوهای بشردوستانه بین اوکراین و روسیه است.

اری کانکو، سخنگوی دستیار گوترش، روز جمعه در یک نشست خبری گفت که گوترش روز سه‌شنبه به مسکو می‌رود و با پوتین دیدار می‌کند و همچنین با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، یک نشست کاری خواهد داشت و امیدوار است در مورد آنچه که می‌توان برای صلح در اوکراین انجام داد گفتگو کند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که گوترش روز پنجشنبه با زلنسکی، دیمیترو کوله‌با وزیر امور خارجه و کارکنان آژانس‌های سازمان ملل برای بحث در مورد افزایش تلاش‌های مرتبط با کمک‌های بشردوستانه دیدار خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل