اخبار ساحوی

یتیمان رویداد ارگون از آموزش وپرورش باز نخواهد ماند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزیر کاراموراجتماعی با ابراز این مطلب میگوید که برای قربانیان رویداد انتحاری پکتیکا کتابچه شهدا توزیع و دربودجه سال آینده این وزارت مبلغ پنجهزار افغانی برای همیش به وارثین شان داده خواهد شد. ازسوی هم وزیر مخابرات وتکنالوژی میگوید مسجد جامع که درین رویداد تخریب شده ازسوی بنیاد بیات دوباره بشکل بخته واساسی اعمار خواهد شد.

ماه مبارک رمضان خونین ترین ماه برای ارگون نشینان ولایت پکتیکا بود . دریک انفجار ضمن اینکه 63تن کشته وبیش ازدهاتن زخم برداشت. خسارات مالی زیادی را نیز برجا گزاشت.

حالااطفال که درین رویداد نان آوران خانه های شان را ازدست دادند وخود به نان آور خانه تبدیل شده اند ازدولت میخواهند که زمینه تحصیل را برایشان مساعد سازند وازنیروهای مخالف مسلح دولت مخواهند به پدرکشی نقطه پایان بگزارند.

درهمین حال آمینه افضلی وزیر کار امور اجتماعی به یتیمان این رویدا وعده میدهد تازمینه تحصیل را بریشان مساعد وبه خانواده هایشان مساعدت کند.

ازسوی دیگر وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی به مردم ارگون پکتیکا از اعمارمجدد مسجد جامع توسط بنیاد بیات خبرمیدهد.

امیرزی سنگین وزیر مخابرات وتکنالوژی معلوماتی همراه با وزیر کارواموراجتماعی نظر به فیصله شورای وزیران و حکم ریس جمهور کرزی به ارگون پکتیکا رفته اند و به مردم این ولسوالی وعده داده اند که ریس جمهور به هر وزیر وظیفه سپرده تا درراستای کاریشان پروژه ها را تطبیق کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل