اخبار ساحوی

یوسف پشتون: بزرگتر مانع فرا روی پروژه شهر کابل جدید غصب زمین می باشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سرپرست ریاست بورد مستقل انکشاف شهر جدید کابل می گوید بزرگترین چالش در این پروژه غصب زمین می باشد که باید جلو آن گرفته شود.

 درهمین حال یک عضو دیگر این بورد گفته است برای اعمار شهر جدید کابل از مواد ساختمانی تولید وطن استفاده می شود که این امر می تواند سطح تولیدات را بلند ببرد.

درادامه همکاری ها برای پیشبرد کار شهر جدید کابل روز یکشنبه توافقنامه همکاری در مقاطع مشترک وظیفه یی میان بورد مستقل انکشاف شهر جدید کابل و اداره عمومی جیودیزی و کارتوگرافی به امضا رسید. محمد یوسف پشتون سرپرست ریاست بورد مستقل انکشاف شهر جدید کابل می گوید بزرگتر مانع فرا روی انان در این پروژه غصب زمین می باشد.

سرپرست ریاست بورد مستقل انکشاف شهر جدید کابل محمد یوسف پشتون میگوید: “بزرگترین چالش در این پروژه غصب زمین می باشد در این پروژه ۳۰ در صد زمین دولتی و ۷۰ در صد خانه های شخصی می باشد.”

یک عضو بورد انکشاف شهر کابل جدید می گوید کار دیزاین ان تکمیل شده و در فاز اول به ارزش شش ونیم میلیارد دالر ده هزار نمره زمین رهایشی آماده فروش می باشد.

معاون و سرپرست اداره انکشاف شهرجدید کابل الهام عمر هوتکی میگوید: “در نخست ما در این پروژه از تولیدات وطن استفاده می کنیم اگر با کمبود مواد مواجه شدیم در ان صورت از تولیدات خارجی کار خواهیم گرفت.”

شهر جدید کابل در ۳۵ سال آینده با هزینه ۵۰ میلیارد دالر اعمار می شود تنها فاز اول این پروژه هشتاد هزار واحد مسکونی دارد که در پنج سال آینده تکمیل خواهد شد.

گزارش از نبیله حفیظی

Trending

خروج از نسخه موبایل