علم و تکنالوژی

یک شرکت چینی از ساخت نخستین موتر برقی رونمایی کرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۰, ۱۴۰۲)

شرکت سازنده تیلیفون هوشمند شیائومی چینی، از ساخت اولین موتر برقی خود با هدف تبدیل شدن به یکی از پنج موترساز برتر جهان رونمایی کرد.

این موتر برقی که SU7  نام دارد، احتمالاً سیستم عامل مشترک با تیلیفون‌های محبوب شیائومی خواهد داشت.

شرکت شیائومی پیش از این اعلام کرده بود که موتر برقی این شرکت رسماً در نیمه اول سال میلادی آینده عرضه می‌شود. این شرکت که یکی از بزرگترین برندهای محصولات الکترونیکی مصرفی چین است، به شرکت‌های دیگر تکنالوژی مانند هواوی ملحق می‌شود که وارد بازار موترهای برقی شده ‌اند.

محصولات این شرکت‌ها مجهز به ویژگی‌های تکنالوژی است و قابلیت‌هایی مانند کنترول صدا و نرم افزار دستیار رانندگی، محبوب رانندگان هستند.

موتر برقی شیائومی، یک پیوند مهم است که این شرکت قصد دارد برای اکوسیستم محصولاتش ایجاد کند. شیائومی سیستم عامل تیلیفون‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های خانگی خود را اصلاح کرده تا موترهای برقی هم بتوانند در آینده از آن استفاده کنند و به این ترتیب، استفاده کنندگان قادر باشند همه نوع محصولات شیائومی را از طریق یک پلتفرم واحد، کنترول کنند.

اما موتر برقی شیائومی در شرایطی رونمایی می‌شود که چین به عنوان بزرگترین بازار موتر جهان، با اشباع ظرفیت و کندی تقاضا دست و پنجه می‌کند و این وضعیت باعث به راه افتادن جنگ قیمت شده است.

بر اساس گزارش رویترز، لی جون، رییس شرکت شیائومی در مراسم رونمایی این موتر برقی گفت: با تلاش سخت ظرف مدت ۱۵ تا ۲۰ سال آینده، ما به یکی از پنج موترساز بزرگ جهان تبدیل می‌شویم.

Trending

خروج از نسخه موبایل