رویداد های اخیر

یک صندوق جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان هرات در پوهنتون کابل گذاشته شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۷, ۱۴۰۲)

رهبری پوهنتون کابل از بهر کمک نقدی برای آسیب‌دیدگان زلزله مرگبار ولایت هرات، صندوق جمع‌آوری مساعدت دو روزه را در پوهنتون کابل گذاشته‌ است.

صلاح‌الدین ایوبی، معاون امور محصلان پوهنتون کابل می‌گوید که این کمک‌های نقدی به‌گونه شفاف به دسترس آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه اخیر در هرات قرار خواهد گرفت.

آقای ایوبی گفته است: «روند جمع‌آوری کمک‌ها در پوهنتون کابل امروز شروع شده و ان‌شاء‌الله تا فردا ادامه دارد.»

در عین حال، برخی استادان پوهنتون کابل از سایر تاجران و سرمایه‌گذاران کشور می‌خواهند که برای دستگیری زلزله‌زدگان هرات هرچه زودتر دست به کار شوند.

زبیر عظیمی، استاد پوهنتون کابل، گفت: «نه تنها مسوولیت اخلاقی بلکه وجیبه دینی ما هست. از کسانی که در این حوادث متضرر می‌شوند، دستگیری بکنیم، کمک که اینجا صورت می‌گیرد به توان محصلین و استادان است.»

فضل رحیم فاتح، استاد پوهنتون کابل، نیز گفت: «این کمک‌ها بیشتر شود، این یک ضرورت است و این وجیبه اسلامی ما است چون ما در هر بخش باید دست برادر مسلمان خود را بگیریم.»

از سویم هم، شماری از کمک کنندگان می‌گویند زمانی آفت طبیعی به شهروندان کشور آسیب می‌رساند، مسوولیت جمعی است تا به آنان رسیدگی شود.

عبدالهادی، محصل در پوهنتون کابل، گفت: «ما به حیث یک شهروند باید مسوول باشیم و با آن‌ها باید همکاری کنیم، دست آن‌ها را باید بگیریم به خاطریکه این امکان دارد سری هرکدام ما بیاید.»

قابل ذکر است که بسته‌های کمکی بنیاد ملک سلمان نیز به کابل رسیده و این کمک‌ها از طریق اداره سره میاشت به زلزله‌زدگان هرات توزیع خواهد شد.

گفتنی است که زلزله ویرانگر ۶.۳ ریشتری در ولایت هرات مرگبارترین زمین‌لرزه در سال‌های پسین شمرده می‌شود زیرا در این زلزله هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل