جهان

یک محصل در بزرگترین پوهنتون جمهوری چک ۱۴ نفر را کشت

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱, ۱۴۰۲)

پولیس جمهوری چک اعلام کرده است که یک محصل ۲۴ ساله چک روز پنجشنبه در پوهنتون چارلس در پراگ ۱۴ نفر را به قتل رساند و ۲۵ نفر دیگر را زخمی کرد. این رویداد بزرگترین تیراندازی دسته جمعی در این کشور را رقم زد.

رویترز گزارش داد که در نشست خاص کابینه با رئیس جمهور پتر پاول، دولت برای یادبود قربانیان، ۲۳ دسمبر را در سراسر این کشور اروپای مرکزی یک روز عزای عمومی اعلام کرد.

پولیس – که تعداد زیادی از سلاح را در ساختمان پوهنتون چارلز پراگ کشف کرد – اوایل روز گزارش‌هایی دریافت نمود که گویا مظنون احتمالاً از شهر خود در منطقه کلادنو در خارج از پایتخت به طرف پراگ به هدف پایان بخشیدن به زندگی خود می‌رفت.

مدت کوتاهی پس از آن، جسد پدر تیرانداز پیدا شد.

مارتین ووندراسک، قوماندان پولیس گفت که پولیس ساختمان پوهنزی هنر را تخلیه کرد که تیرانداز قرار بود در یک سخنرانی شرکت کند، اما سپس به ساختمان اصلی بزرگتر پوهنزی فراخوانده شد و در عرض چند دقیقه پس از گزارش تیراندازی به محل رسید.

ووندراسک به خبرنگاران گفت که پولیس «اطلاعات تایید نشده‌ای از حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی مبنی بر الهام گرفتن او از یک حمله تروریستی در خزان امسال در روسیه» داشت. وی افزود که تیرانداز به گونه قانونی چندین سلاح در اختیار داشت.

ووندراسک گفت که مرد مسلح همچنین مظنون به قتل یک مرد دیگر و دختر دو ماهه اش است که هفته گذشته در جنگلی در یک قریه در خارج از پراگ کشته شدند.

ووندراسک افزود که مرگ مرد مسلح به احتمال زیاد یک خودکشی بوده است، اما مقامات همچنین در حال بررسی هستند که آیا او ممکن است توسط پولیس کشته شده باشد یا خیر.

ویت راکوسان، وزیر داخله چک گفت که تیراندازی هیچ ارتباطی با تروریزم بین المللی ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل