جهان

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رای دهندگان در بسیاری از کشورها به دموکراسی بدبین هستند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۳)

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که رأی دهندگان در بسیاری از کشورها از بحران عدم اعتماد بر دموکراسی و نهادهایشان رنج می‌برند. این در حالیست که امسال بیش از نیمی از جمعیت جهان انتخابات برگزار می‌کنند.

با برگزاری انتخابات در ایالات متحده، هند، بریتانیا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴، گزارشی که روز پنجشنبه توسط موسسه بین المللی دموکراسی و کمک به انتخابات منتشر شد، تصویری تیره را از سلامت بسیاری از دموکراسی ها ارائه می دهد.

به گزارش رویترز، نتایج نظر سنجی نشان می‌دهد که رأی دهندگان در یازده کشور از ۱۹ کشور مورد بررسی، که شامل ایالات متحده و هند نیز می‌شود، کمتر از نیمی از مردم معتقد اند که انتخابات اخیر شان آزاد و منصفانه بوده است.

فقط رای دهندگان در دنمارک معتقد اند که محاکم «همیشه» یا «اغلب» دسترسی به عدالت را فراهم می‌کنند.

کیوین کاساس زامورا، سرمنشی موسسه بین المللی دموکراسی و کمک به انتخابات در بیانیه‌ای گفت: «دموکراسی‌ها باید به بدبینی مردم خود، هم از طریق بهبود حکومت‌داری و هم با مبارزه با فرهنگ رو به رشد اطلاعات نادرست که اتهامات نادرست علیه انتخابات معتبر را دامن می‌زند، پاسخ دهند.»

انتخابات ریاست جمهوری امسال در ایالات متحده احتمالاً شاهد رویارویی دوباره جو بایدن، رئیس جمهور برحال دموکرات، با دونالد ترمپ، رئیس جمهور سابق خواهد بود. ترمپ ادعای تقلب گسترده را در انتخابات ۲۰۲۰ مطرح کرده بود.

نتایج نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که تنها ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان در ایالات متحده معتقد اند که این کشور دارای پروسه‌های انتخاباتی معتبری است.

این نظرسنجی که بین جولای ۲۰۲۳ و جنوری ۲۰۲۴ انجام شد، حدود ۱۵۰۰ نفر را در هر یک از ۱۹ کشور از جمله برازیل، چیلی، کولمبیا، گامبیا، عراق، ایتالیا، لبنان، لیتوانیا، پاکستان، رومانیا، سنیگال، سیرالئون، کوریای جنوبی و تانزانیا زیر پوشش قرار داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل