جهان

۱۸ وزیر پیشنهادی رئیسی از سوی پارلمان تایید شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۴, ۱۴۰۰)

پارلمان ایران یا مجلس شورای اسلامی روز گذشته (چهارشنبه،۳ سنبله) به ۱۸ وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران رای تایید داد.

بر اساس گزارش‌ها رای گیری به صورت مخفی و با ورقه انجام شد و نمایندگان نظر خود را در مورد هر یک از وزرا اعلام کردند.

رئیسی ۱۹ تن را به پارلمان آن کشور معرفی کرده بودند، اما حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اخذ ۷۶ رای نتوانسته به عنوان وزیر آموزش و پروزش آن کشور رای اعتماد بدست بیاورد.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اسلامی آن کشور گفت که این کمیسیون مخالف پیشنهاد وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش است.

به این ترتیب رئیسی باید برای وزارت آموزش و پرورش سرپرست تعیین کند اما طبق قوانین ایران، سرپرست یک وزارتخانه نمی‌تواند بیش از سه ماه در این مسوولیت باقی بماند.

گزارش‌ها افزوده از میان وزرای تایید شده، وزیر عدلیه با کسب ۲۷۷ رای بیشترین رای موافق و وزیر ورزش و جوانان با ۱۶۵رای کمترین رای موافق نمایندگان را کسب کرده اند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، قبل از اخذ رای اعتماد برای وزرای پیشنهادی کابینه خود گفت در مورد برخی از وزیران “نکاتی مطرح شده” اما به گفته او “هیچ اتهام قطعی شده نسبت به هیچ کدام از وزرا وجود ندارد.”

با وجود برخی از انتقادها نمایندگان مجلس جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت با کسب ۱۹۸ رای موافق برای ثروتمندترین وزارتخانه ایران راه یافت.

با این همه، حسین امیرعبداللهیان با ۲۷۰ رای موافق به عنوان وزیر خارجه دولت رئیسی کار خود را آغاز کرده.

او در پس از کسب رای اعتماد در حساب تویتر خود گفته که “مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند” است.

Trending

خروج از نسخه موبایل