جهان

۱۹ کودک و دو بزرگسال بر اثر گلوله‌باری در یک مکتب امریکا کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۱)

شمار قربانیان گلوله‌باری در یکی از مکاتب ابتدایی ایالت تگزاس امریکا به ۲۱ نفر رسید که ۱۹ نفر آنها شاگردان مکتب هستند.

گرگ ابوت، والی ایالت تگزاس امریکا اعلام کرد که روزگذشته (سه‌شنبه ۳جوزا) جوان ۱۸ ساله‌ای با گلوله‌باری در یک مکتب ابتدایی این ایالت چندین کودک و معلم را کشت و شماری را نیز زخمی کرد.

آمار اولیه‌ای که آقای ابوت اعلام کرده بود ۱۴ کودک و یک معلم بود اما شمار قربانیان حادثه افزایش یافت. وی همچنین گفت که فرد مهاجم نیز کشته شده است.

این مرگ‌بارترین حادثه گلوله‌باری در یک مکتب ابتدایی ایالات متحده از زمان حمله به مکتب سندی هوک در ایالت کانکتیکت حدود یک دهه قبل است.

به گفته والی تگزاس، فرد مهاجم با یک تفنگچه و احتمالا یک تفنگ وارد مکتب ابتدایی راب در شهر یووالدی شد و گلوله‌باری کرد.

مقام‌های تگزاس هنوز انگیزه‌های حمله را اعلام نکرده‌اند و صرفا گفته‌اند که او ساکن شهرکی در ۱۳۵ کیلومتری سن آنتونیو بوده است.

آقای ابوت اضافه کرد که مهاجم احتمالا در گلوله‌باری پولیس کشته شده است و همچنان تحقیقات دراین مورد ادامه دارد.

 پولیس یووالدی نیز اعلام کرده‌اند که مهاجم به تنهایی اقدام کرده است.

این رویداد مرگ‌بارترین حادثه گلوله‌باری در تاریخ مکاتب ایالت تگزاس محسوب می‌شود و چهار سال پس از آن رخ داد که مرد مسلحی ۱۰ نفر را در مکتب متوسطه سانتا فه شهر هیوستون به قتل رساند.

هنوز تعداد زخمیان این حادثه مشخص نیست، اما پولیس یووالدی می‌گویند که چندین نفر مجروح شده‌اند.

کارین ژان‌-پییر، سخنگوی کاخ سفید، گفت که جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در حین بازگشت از سفر پنج روزه آسیایی خود در جریان این گلوله‌باری قرار گرفته است.

آقای بایدن شامگاه سه‌شنبه در کاخ سفید دراین باره سخنرانی کرد که این سخنرانی با انتقاداتی از لابی اسلحه در امریکا همراه بود.

وی از مردم امریکا خواست که علیه لابی اسلحه در این کشور بایستند و گفت که لابی قدرتمند اسلحه مانع تصویب قوانین سفت و سخت‌تری در رابطه با مالکیت سلاح شده است.

به گفته مقام‌های تگزاس، شاگردانی قربانی این حادثه گلوله‌باری از صنف دوم، سوم و چهار بوده‌اند. شفاخانه مموریال یووالدی نیز اعلام کرد که پانزده شاگرد در آن درمان شده‌اند.

یووالدی حدود ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرک در ۱۲۰ کیلومتری مرز مکزیکو قرار داد. شاگردان مکتب ابتدایی راب نیز عموما لاتین‌تبار هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل